Thor Bjerkestrand (t.v.) og Remi Mikkelsen skal selge Hollies i Norge.

Svensk yttertøy i N.E.W. Agency

Remi Mikkelsen og Thor Bjerkestrand i N.E.W. Agency skal selge det svenske yttertøymerket Hollies i Norge.

Publisert

- Hollies ble etablert i 1970 og er ekspert på dunjakker og –kåper, med tre klare konkurransefortrinn: Høy kvalitet, gunstige priser og et imponerende lager. Prisen ut av butikk ligger på i overkant av 5.000 kroner. Her trenger man ikke binde unødvendig mye kapital i store bestillinger – det aller meste finnes på lager, sier Mikkelsen og Bjerkestrand, som var på Hollies-standen på CIFF i København, og sikret seg ordre fra viktige referansekunder.

- En annen viktig grunn til at Hollies har hatt stor suksess i det svenske hjemmemarkedet er design og silhuetter. Dette er yttertøy laget for urbane mennesker, ikke for villmarksbruk eller som arbeidstøy, legger de to til.

- Produksjonen har alle nødvendige sertifiseringer i forhold til miljø og dyrevelferd. Pelskantene kommer fra kinesisk vaskebjørn, som regnes som skadedyr og som det drives lovlig jakt på. Og for dem som ikke ønsker ekte pels, leveres produktene med fuskepels.

Hollies har både dame-, herre- og barnekolleksjon.

Powered by Labrador CMS