Trendmark kjøper Jofama
Göteborgbaserte Trendmark AB har kjøpt varemerket Jofama. KV Agency blir ny agent i Norge.
Det kommer fram i en pressemelding fra det tradisjonsrike, Malung-baserte selskapet. Jofama er et sterkt svensk varemerke med et stort antall forhandlere som de nye eierne vil opprettholde et nært forhold til. Jofama produserer klær i både skinn og tekstil, men er mest kjent for sine tidløse skinnjakker og kreative samarbeid med en rekke svenske kjendiser, som blant andre Kenza Zouiten, Lars Wallin, Efva Attling og Måns Zelmerlöw.
Norge har alltid vært et stort marked for Jofama, og det er inngått agentavtale med KV Agency, som skal videreføre merket i Norge.
I pressemeldingen heter det blant annet:
- Innsalget for AW 20 pågår for fullt, og her er det en økende interesse for varemerket. Parallelt pågår utformingen av en spennende kolleksjon for vår/sommer 21, både når det gjelder skinnplagg i ulike former samtidig som den tekstile biten videreutvikles. Bærekraft er viktig, og man jobber blant annet med vegetabilgarvete skinn, varmeisolerende fôr gjort av reiskulert plast og tekstilplagg behandlet med ”Bionic Eco Finish”, naturens egen måte å hindre fukt på.
Philip Ericson, VD for Trendmark AB, kommenterer: - Vi kjenner oss beæret over at eierne valgte oss til å forvalte den arven som finnes i varemerket Jofama, samtidig som vi med vår erfaring kommer til å legge mye energi i å vokse og utvikle varemerket i kommende kolleksjoner som vi nå holder på å utvikle sammen med Jofamas designteam.
Jan Elfström, til nå VD for Jofama AB, vil fortsatt være en del av det nye Jofama-teamet på produksjons- og innkjøpssiden. Han er glad for at Trendmark med sin lange erfaring skal videreutvikle varemerket. – Det er ekstra gøy at trenden for bærekraftig, tidløs mote fortsatt er sterk og at skinnets popularitet eksploderer på alle catwalks akkurat nå, sier han.