meminibredde

MeMini satser økologisk

Den norske barneklessuksessen MeMini går i sitt sjuende år og en ny fase. Store deler av den nye kolleksjonen er laget av økologisk bomull.

Publisert

Kristine Vikse, som står bak MeMini, har fått kjemperespons fra markedet. Etter seks år med stadig økning i Norge er merket ute hos 95 forhandlere over hele landet. Nå staser MeMini utenlands. Det er etablert avtaler med distributører som jobber mot nye markeder som Canada, USA, Finland, Sverige og Japan.

I Norge har det hittil ikke vært særlig etterspørsel etter økologiske materialer, og etter en liten testrunde med dette for fire år siden, fant vi fort ut at kundene ikke var klare for å betale ekstra for økologisk barnetøy, sier Kristine Vikse.

- Nå som vi skal etablerer oss i nye markeder er det helt klart at andre land er mere bevisste på miljøvennlige materialer, og vi kommer ingen vei utenom å satse økologisk. Vi har besluttet at denne endringen ikke skal gi økning i prissegment, men satser heller på økt salg, og større inntjening totalt.

De økologiske barneklærne blir å finne på markedet med vår 2013 kolleksjonen, en kolleksjon som hittil i innsalgsperioden har gitt en økning i ordresum per forhandler.

Powered by Labrador CMS