EuroCIS: IT-investeringene i handelen øker

– Handel dreier seg i stadig større grad om IT, og IT-investeringene i handelen øker, sier Hans Werner Reinhard, administrerende direktør i Messe Düsseldorf.

Publisert

EuroCIS 2019 samlet 13.000 besøkende i Dusseldorf forrige uke. – EuroCis har underbygd at teknologien er en avgjørende faktor også for retailere i kampen om å vinne kundenes gunst, sier Reinhard i messens sluttkommuniké.

EuroCIS kommer til å bygge videre på denne erfaringen i årene som kommer. Ifølge en studie fra EHI Retail Institute, publisert på EuroCIS 2019, fortsetter IT-investeringene å øke i detaljhandel. Her fremgår det at retailere prioriterer å framtidssikre IT-infrastruktur og optimalisering av omnikanalløsninger.

– EuroCIS er viktigste hotspot for beslutningstakere i retailbransjen. Messens betydning for nettverksbygging, innovasjon og trendplattform er enorm, fremholder Ulrich Spaan, medlem av EHI Retail Institute. Han utdyper:

– De viktigste trendene i handel, som EuroCIS 2019 reflekterte, er bruk av kunstig intelligens (AI), selvbetjente kasser, nye betalingsløsninger og ‘tingenes internett’.

EuroCIS

13.000 besøkende fra 94 land fikk oppleve den mest moderne retailteknologien på EuroCIS 2019 i Düsseldorf forrige uke.

Antall besøkende var 10 prosent høyere enn sist, og EuroCIS befestet sin stilling som den ledende messen for retailteknologi.

482 utstillere fra 39 land hadde mye å vise fram på det 14.000 kvm store messearealet. Temaer som var i fokus var omnikanal, mobile løsninger, selvskanning, kunstig intelligens, robotteknologi og Internet of Things.