Stor interesse for Holzweiler i København

Bærekraft og miljø er et viktig bakteppe for Holzweilers nye kolleksjon «past, present, future» som ble vist i København onsdag.

Publisert

Holzweiler satser tungt på Danmark og København som en inngang til det europeiske markedet. Det er fjerde gang det norske merket har visning i København, og i løpet av sommeren har de åpnet nytt showrom i den danske hovedstaden. Og de fire som står bak kolleksjonen for våren 2020, Andreas Holzweiler, Susanne Holzweiler, Maria Skappel Holzweiler og Duy Dinh Ngo håper at flere norske merker følger etter og benytter sjansen til å vise seg fram for et større publikum i København.

Merket har hatt god internasjonal vekst de siste årene, og under visningen onsdag var det mange fra internasjonal presse til stede i tillegg til en lang rekke influencere og kjendiser.

Bærekraft i stort og smått

Holzweiler-teamet jobber kreativt og målbevisst for å kunne fremstå som de beste i klassen i en bransje som er en miljøversting. Både når det gjelder materialvalg og måter å produsere på, og ikke minst å finne fram til kvaliteter med lang holdbarhet.

Kolleksjonen består av mange lyse, lette og sommerlige plagg med mye vidde, volum og lengde. I tillegg til den lyse fargepaletten med mye innslag av gult, hvitt og lys beige, var det også blått, grønt og svart, og de typiske Holzweiler-rutene var selvsagt med.

Powered by Labrador CMS