Ny spenning for messeveteranen
Johnny Love begynner for alvor å slå an i Tyskland, og da er det ekstra viktig å vise seg under moteuka i Berlin. I dag inntok de Premium for sjette sesong på rad – med noe mer forventninger i bagasjen enn tidligere.
På standen til Johnny Love: Den tyske agenten Walter Eichler, den danske agenten Christian Lund Pedersen og markedsansvarlig Anne Marie Ness.
I fjor begynte Johnny Love samarbeidet med den tyske agenten Walter Eichler, og etter det har utviklingen i Tyskland virkelig fått fart. Med et godt besøkt showroom i Hamburg og stadig flere kunder, kan Anne Marie Ness konstatere at Johnny Loves stramme design har slått an hos tyskerne. Det er også en viktig grunn til at de fortsetter å satse på Premium, forteller hun.
– Walter har gjort en veldig god jobb på forhånd, så jeg ser virkelig frem til denne messa. Han har et stort nettverk med tyske kunder, og vi har allerede fått på plass noen viktige avtaler. Vi har booket mange møter på forhånd, men det som er så bra med Berlin, er at avtaleboka blir til mens man er her, sier Anne Marie.
Droppet Paris
I sommer har Johnny Love droppet Paris for å satse for fult i Berlin.
– Det gikk såpass bra her i januar, at vi valgte å gjøre det slik. Hit kommer det jo uansett kunder fra hele Europa, i tillegg til at vi nå vil fortsette å fokusere på det tyske markedet, sier hun.
Mindre striglet
Etter tre år på Premium begynner de å bli varme i trøya, og Anne Marie forteller at de neste sesong kommer til å flytte inn i en større hall på samme messe. – Nå er vi store nok og føler oss klare til å stille ut sammen med de større merkene, sier hun.
Kolleksjonen de viser på messa i år betegner Anne Marie som preppy bohem, med mer farger og detaljer enn tidligere.
– Ikke så striglet, og med mer edge, samtidig som at vi beholder det som er typisk Johnny Love, sier hun.
Premium er den største messa under moteuka Berlin. Andre norske utstillere denne uka var Bjørg og by Ti MO
Relaterte artikler