Økning i København

Messearrangørene i København er godt fornøyd med sesongens messer. CIFF melder om en økning i antall besøkende på 8 prosent, og en markant økning i antall utenlandske besøkende. Revolver kaller sin messe og etableringen av Revolver Village i Kødbyen for en «ubetinget suksess».

Publisert

På CIFF i Bella Center registrerer de med stor tilfredshet at antall internasjonale besøkende øker sterkt, med 74 prosent i forhold til i fjor. Det kom tre ganger så mange innkjøpere fra Japan, 74 prosent flere tyskere og 54 prosent flere fra Storbritannia. 22 prosent flere skandinaviske innkjøpere kom til Bella Center.

Fashion and design director i CIFF, Kristian W. Andersen, konstaterer i en pressemelding at trekket med å arrangere messen midt i uken og kutte ned fra fire til tre dager var riktig, og at det bidro til å tiltrekke seg flere internasjonale besøkende.

Revolver fornøyd

Hos Revolver er man også godt fornøyd med messen. I en pressemelding skriver de: «Etter bare to sesonger med Revolver Cph. International Trade Show nøler vi ikke med å kalle showet og vår nye lokasjon Revolver Village i Kødbyen en ubetinget suksess. Med SS 16-showet har Revolver enda en gang markert seg som den destinasjonen hvor man kan oppleve de ledende og toneangivende motemerker fra Skandinavia blandet med likesinnede kvalitetsmerker fra resten av verden.»

Også Revolver opplevde stor interesse fra utlandet. Litt over en fjerdedel av messens besøkende var danske. En fjerdedel var skandinaviske. Resten kom fra Sentral-Europa, Sør-Europa. Asia og USA. (Kilde: Tøj)

Powered by Labrador CMS