Rekordbesøk og optimistiske innkjøpere
- Jeg har ikke hørt en eneste negativ kommentar, og ikke en eneste leietaker som har hatt nedgang. Alle sier de har hatt økning i omsetningen. Mange har fått nye kunder og det har strømmet på med masse positive tilbakemeldinger og ros av opplegget her i Norsk Moteforum, sier en fornøyd senterleder Jannike Moe når hun oppsummerer Moteuka.
Rekordbesøk og stor stemning i Norsk Moteforum
- Hittil har vi hatt en økning i besøkstallet på Moteforum med rundt 40 prosent i forhold til messa i august i fjor, sier hun.
Hennes utsagn bekreftes av utsagn fra leverandører både i Moteforum og rundt om i byen:
- Skikkelig hektisk og masse positive kunder som går løs på en ny sesong med masse guts, sier Fredrik Lund i Kaare Lund Agenturer.
Merkevarer er viktig
- Vi har hatt en flott og meget hektisk innkjøpsperiode med positive, optimistiske kunder. Og vi har fått bekreftet og forsterket inntrykket om at merkevarer blir stadig viktigere. Derfor har det vært meget travle tider for merkevareleverandørene her i Maridalsveien, sier Øistein Gulbrandsen i Gulbrandsens Agencies.
Jakter på nyheter
En god uke for Leif og Daniel Kristensen. Her med Synnøves butikk på Mysen.
- Vi opplever en helt annen stemning enn på messa for et års siden. Innkjøperne er optimistiske og nysgjerrige og interesserte i å se på nyheter og nye merker, sier Leif og Daniel Kristensen i Kristensen agenturer. De har tatt del i oppturen både fordi de har merker med mange faste kunder fra før, og nye merker som er populære.
- Vi har fått to nye merker, Prêt og Wico, som fungerer bra og selger godt. Prêt er en klassisk kolleksjon med høy kvalitet og gode priser i størrelsene 34 til 46, med passform som passer nordiske kvinner. Wico kompletterer Prêt, med jersey og strikk. Spesielt kjolene er populære. I tillegg har vi Malvin, et merke vi startet med i fjor, og som har blitt svært populært blant våre kunder. Malvin er spesielt sterk på kjoler og topper, og har lager med omgående levering. De er raske til å følge trendene og kommer raskt på markedet med produkter som fungerer bra i butikk, sier far og sønn Kristensen.
Kjemperespons
Jesper Wegge Månsson er godt fornøyd
Jesper Wegge Månsson som representerer PT Clothing, er ny i Norsk Moteforum og er svært godt fornøyd: PT Clothings tweensmerker Add to Bag, HOUNd og by HOUNd har solgt meget bra under Moteuka. Add to Bag er et lavprismerke med gode fortjenestemuligheter for forhandlerne, noe som har vakt stor interesse. Og salget av de andre tweensmerkene HOUNd og by HOUNd har også gått bra, sier han.