Kunder i kø hos Johnny Love på CIFF
- Jeg har faktisk aldri opplevd maken til positiv respons på noen messe tidligere, sier en meget godt fornøyd Even Granås i Johnny Love etter travle messedager på CIFF i København.
Han snur PC-en mot meg og viser: -Se her, her har vi fått nye kunder fra USA, UK, Spania, Sverige, Norge, Danmark og til og med Grønland. Skikkelig moro, sier han.
Det er spesielt damekolleksjonen som har hatt god økning, men designer og gründer John Vinnem og Granås har også hatt god etterspørsel etter herrekolleksjonen, spesielt ytterjakker.
- Vi har laget en stor kolleksjon med lett strikk med struktur, med 7 ulike modeller og et fargekart på 14 farger. Noe som tydeligvis har slått an, og som hadde meget god stoppeffekt på standen, sier Granås.- Spesielt den første messedagen var det mye folk og stor trafikk, og vi hadde faktisk kunder i kø i perioder, legger han til.
Godt for Holzweiler
Det var flere fornøyde, norske fjes å se på Bella Center. Holzweiler hadde visning onsdag, og fikk meget positiv respons og stor oppmerksomhet, noe som også var merkbart på standen i Bella Center de neste dagene.
Stor interesse for Siksilk
Også Roy Andersen i Askø og Bottegård var et eneste stort smil. Han sto på standen til sitt nye merke, Siksilk, og var overveldet over responsen. – Vi fikk agenturet på Siksilk like før jul, og har allerede over 20 kunder. Interessen for Siksilk her i København var overveldende, sier han.
God skandinavisk plattform
Vi har sagt det før, men gjentar gjerne: Messene i København har hatt en meget positiv utvikling de siste årene, og fungerer i dag helt utmerket som Skandinavias messeplattform, med stadig flere internasjonale innkjøpere på plass.