Norsk paviljong på Euroshop

16 norske utstillere på Euroshop er ny rekord. 9 av dem går sammen om en norsk paviljong.

Publisert

Søndag starter årets største begivenhet for retailbransjen – EuroShop 2017 i Düsseldorf. 2.350 utstillere fra 61 land fyller mer enn 127.000 kvadratmeter i 18 haller, og i løpet av fem messedager ventes det over 110.000 fagbesøkende. Euroshop er verdens ledende messe innenfor sitt felt. Den har holdt det gående i 50 år i år og har hele tiden vokst kontinuerlig.

– Også fra norsk side er interessen enorm, sier Andreas Totzauer, som er leder for messeavdelingen til Norsk-Tysk Handelskammer.

Med 16 utstillere er det flere norske bedrifter representert enn noen gang før, og for første gang er det en norsk paviljong på gigant-messen.

Nordic Lounge

– Vi kaller dette Nordic Lounge, sier Totzauer.

Ved å samle seg vil de norske utstillerne synes bedre, fremfor enkeltvis å være små og bortgjemte på den store messen.

Et nytt initiativ er tatt av de nordiske virksomhetene for å bygge en sterk enhet opp mot nordiske retailvirksomheter som trenger bistand for å lykkes i et krevende internasjonalt marked. I stedet for at hver av aktørene blir gjemt bort på en liten stand, har man valgt å gå sammen om én større messestand for å tiltrekke seg de nordiske aktørene.

Møteplass

Nordic Lounge satser på en meget profesjonell og innholdsrik stand på Messe Düsseldorf kommende uke.

– De ser en styrke i å stå sammen og bygge det beste servicekonseptet i Norden for sine kunder. De mener at de sammen kan bygge kvalitet, sikkerhet, effektivitet og ikke minst kreativitet for nordiske kunder i markedet. Vi håper at vår stand, «Nordic Lounge» skal vekke oppsikt i Düsseldorf. Vi håper den skal bli et hyggelig sted å besøke for nordiske kunder på messen. I tillegg til nyttig informasjon og gode faglige samtaler vil vi også tilby enkel servering og ikke minst spennende foredrag på slutten av dagen, sier Totzauer. (Kilde: Retailmagasinet)