Visninger og presentasjoner i København

CIFF og Revolver i København videreutvikler messene, og Copenhagen Fashion Week introduserer en visningsskalender som med en ny kategori tar med andre former for kolleksjonspresentasjoner enn rene moteshow.

Publisert

CIFF i Bella Center og Revolver i Øksnehallen videreutvikler på hver sin måtemessene med både nye og eksisterende samarbeidspartnere og nye prosjekter. Målet er å profilere messene skarpere, ikke minst i utlandet.

CIFF- kreativ møteplass

- Vår forventning før messen i august er å kunne levere en inspirerende messe, som ikke kun fungerer som en salgsplattform, men også som et kreativt møtested for både danske og utenlandske utstillere, besøkende og samarbeidspartnere. I tillegg legger vi vekt på at CIFF Showrooms oppfattes som en integrert del av CIFF. Vi ser CIFF som en helhet som finner sted både på gulvplan, første og andre etasje. Derfor har vi også besluttet at CIFF Showrooms ikke offisielt kjører med ekstra åpningsdager i weekenden etter messen, men følger CIFF’s datoer, sier Christian Worsøe Jespersen, Communication Manager på CIFF i Bella Center.

Mer enn moteshow

Moteukens showkalender, som hittil har hatt on- og off-shows, blir i august avløst av en kalender med to forskjellige kategorier: En for show og en kategori for presentasjoner.

- Showet er klassisk og vel stadig den mest anerkjente måten å vise fram sin kolleksjon på. Det er et virkelig sterkt format, og det er et viktig element under moteugen, som vi fortsatt prioriterer. Men vi må også innse at show-formatet ikke er for alle, sier Camilla Frank, direktør i Copenhagen Fashion Week.

Presentasjonskategorien kommer derfor til å inneholde andre typer presentasjoner enn show. Det kan for eksempel være mindre visninger eller kreative tiltak som matcher merkets univers.

Revolver har funnet formen

Revolver har de siste sesongene funnet sitt format med paviljong-løsningen foran Øksnehallen. Noe som har falt i smak hos både innkjøpere og utstillere.Til messen i august har Revolver flere nye prosjekter på gang.

- Nye tiltak på messen er blannt annet vårt nystartete samarbeid med Restaurant MAIO, kjent fra ILLUM og La Rinascente i Roma og Milano, sier Frederik Hansson, som er Revolvers Communication and Marketing Coordinator.

Han legger til at messen til den kommende sesongen kan presentere nye utstillere, runway-shows og neste skritt i utviklingen af Revolvers digitale plattform. Dessuten utvider Revolver i samarbed med WHITE Show sin deltagelse under Milano Fashion Week den 19.-21. juni.

Les mer om sommerens messer i neste utgave av Tekstilforum som kommer neste uke.