Visninger og presentasjoner i København

CIFF og Revolver i København videreutvikler messene, og Copenhagen Fashion Week introduserer en visningsskalender som med en ny kategori tar med andre former for kolleksjonspresentasjoner enn rene moteshow.

Publisert

Moteukens showkalender, som hittil har hatt on- og off-shows, blir i august avløst av en kalender med to forskjellige kategorier: En for show og en kategori for presentasjoner.

- Showet er klassisk og vel stadig den mest anerkjente måten å vise fram sin kolleksjon på. Det er et virkelig sterkt format, og det er et viktig element under moteugen, som vi fortsatt prioriterer. Men vi må også innse at show-formatet ikke er for alle, sier Camilla Frank, direktør i Copenhagen Fashion Week.

Presentasjonskategorien kommer derfor til å inneholde andre typer presentasjoner enn show. Det kan for eksempel være mindre visninger eller kreative tiltak som matcher merkets univers.

- Noen merker gjør seg riktig godt på en catwalk, mens andre kanskje vil få mer ut av et mindre arrangement, hvor tilskueren kommer tettere på hver enkelt style eller på annen måte blir sluppet inn i merkets univers. Vårt håp er at den nye presentasjonskategorien vil gi flere sjansen til å arbeide kreativt med sitt merke under moteuken, sier Camilla Frank.

CIFF i Bella Center og Revolver i Øksnehallen videreutvikler på hver sin måtemessene med både nye og eksisterende samarbeidspartnere og nye prosjekter. Målet er å profilere messene skarpere, ikke minst i utlandet.

En kreativ møteplass

CIFF’s salgsteam reiser en del både nasjonalt og internasjonalt for å skape fremtidige muligheter og få nye utstillere.
- Vi er meget strategiske i forhold til marketing og kommunikasjon. Det er viktig for oss å være synlige de steder hvor vi ønsker å optimere vårt besøkstall. Vår forventning før messen i august er å kunne levere en inspirerende messe, som ikke kun fungerer som en salgsplattform, men også som et kreativt møtested for både danske og utenlandske utstillere, besøkende og samarbeidspartnere. sier Christian Worsøe Jespersen, Communication Manager på CIFF i Bella Center.

Funnet sitt format

- Revolver har de siste sesongene funnet sitt format med paviljong-løsningen foran Øksnehallen. Den fungerer helt fantastisk, med god feedback fra både innkjøpere og utstillere. Revolver har ikke ambisjoner om å vokse rent størrelsesmessig, men derimot om å være skarpere og enda mer presise i innhold og profil, fastslår Frederik Hansson, som er Revolvers Communication and Marketing Coordinator.

Til messen i august har Revolver flere nye prosjekter på gang.
- Nye tiltak på messen er blannt annet vårt nystartete samarbeid med Restaurant MAIO, kjent fra ILLUM og La Rinascente i Roma og Milano, sier Frederik Hansson,

Han legger til at messen til den kommende sesongen kan presentere nye kvalitative utstillere, runway-shows og neste skritt i utviklingen av Revolvers digitale plattform.

CIFF i Bella Center, CIFF kids i Forum og Revolver i Øksnehallen foregår onsdag-fredag den 9.-11. august.