Markus Morkola foran standen til Norwegian Fashion House
Markus Morkola foran standen til Norwegian Fashion House

Viste nye norske designere

Norwegian Fashion House hadde en stor fellesstand for åtte av sine medlemmer på MotemessenOslo.

Publisert

- Et godt sted å vise fram nye og små norske designbedrifter for å satt fokus på hvor mange dyktige, kvalitetsbevisste designere som er på vei opp og fram, sier daglig leder i Norwegian Fashion House, Markus Morkola.

Norwegian Fashion House er businesspartner for små designbedrifter. - Designere har stått veldig alene og må ofte med veldig små budsjett gjøre alt selv. Med sin utdannelse som motekreatører har de ofte lite kompetanse innen administrasjon, markedsføring eller bedriftsøkonomi. Derfor er Norwegian Fashion House sin misjon å hjelpe designere å lykkes uavhengig av sine budsjetter. Vi tilbyr lave priser, ingen faste månedlige utgifter, tjenester etter behov, business mindset og personlig oppfølging, sier daglig leder Markus Morkola

. Noen av tjenestene Norwegian Fashion House tilbyr sine medlemmer er fotografer, modeller, varemerkeregistrering, forhandling med produsenter, rådgivning, markedsføring, veiledning i bruk av sosiale medier, utarbeidelse av markedsplan, budsjett og strategi.

- Vi ønsker sammen med samarbeidspartnere åpne en fysisk mote-hub der våre klienter sitter under samme tak. Som medlem har du fordelaktige priser fra våre samarbeidspartnere, opptil 40 prosent rabatt av ordinære priser, sier han.

Norwegian Fashion House har i dag 27 medlemmer.