Cecilie Thorsmark, CEO i Copenhagen Fashion Week
Cecilie Thorsmark, CEO i Copenhagen Fashion Week

Zalando blir partner med Copenhagen Fashion Week

Zalando blir strategisk partner for Copenhagen Fashion Week de neste tre årene.

Publisert

I en pressemelding fra Copenhagen Fashion Week heter det:

- Copenhagen Fashion Week er stolt over å kunngjøre partnerskapet med Zalando som strategisk partner de neste tre årene. De to partene kommer sammen i sitt engasjement for å akselerere bærekraft i moteindustrien. Zalando og Copenhagen Fashion Week har begge forpliktet seg til ambisiøse bærekraftsmål, og partnerskapet er et spennende signal for videre bærekraftig utvikling.

Zalando offentliggjorde sin do.MORE-strategi i oktober 2019 med visjonen om å være en bærekraftig moteplattform med positiv innvirkning på mennesker og planeten. En del av strategien er å kontinuerlig øke etiske standarder og innen 2023 bare samarbeide med partnere som oppfyller disse kravene.

Copenhagen Fashion Week offentliggjorde sin handlingsplan for bærekraft i begynnelsen av 2020, som kunngjorde en ambisjon om å gå over til å utvikle seg til en banebrytende, bærekraftig industriplattform.

Dette gjelder ikke bare selve arrangementet, men det settes også minimumskrav til bærekraft for alle deltakende merkevarer innen 2023. Dette gjøres for å legge press på moteindustrien til implementere nødvendige og omfattende positive endringer.

- Hos Copenhagen Fashion Week er vi utrolig glade for å kunne løfte sløret for vår nye strategiske partner Zalando, som i likhet med oss er dedikert til å akselerere den bæredyktige omstillingen i motebransjen. Sammen med Zalando håper vi å sende et sterkt signal til resten av industrien om at det er mulig å skape positive forandringen hvis man tør å bruke sin plattform til å stille høye bæredyktighetskrav, sier CEO i Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark.

- Vi er veldig stolte av å inngå et partnerskap med Copenhagen Fashion Week - en partner som deler vår ambisjon om å drive kollektive endringer mot bærekraft i moteindustrien. Samarbeid er en viktig del av Zalandos DNA, og med mer enn 35 millioner kunder i 17 markeder over hele Europa og mer enn 3.000 merkevarepartnere på plattformen vår, vil vi bruke vår innflytelse og innovative teknologi til å heve nivået, og med Copenhagen Fashion Week har vi en sterk partner i et europeisk mote-økosystem , sier David Schneider, co-administrerende direktør i Zalando.