CIFF inviterer til en komprimert messe i CIFF Showrooms. Her fra DK Companys nye showroom, som ble åpnet i februar.SS
CIFF inviterer til en komprimert messe i CIFF Showrooms. Her fra DK Companys nye showroom, som ble åpnet i februar.SS

CIFF med nasjonalt fokus

CIFF i København arrangeres fra 9. til 12. august, men i et helt annerledes format enn vanlig.

Publisert

Under navnet «Elevated Order Days» er det internasjonale fokus skiftet ut med en nasjonal og intim atmosfære i en komprimert messe i CIFF Showrooms.

Planen var å avvikle CIFF i det opprinnelige formatet, men arrangørene måtte gjøre helt om på planene for å følge myndighetenes corona-restriksjoner.

«Vårt sterke merkenavn og våre relasjoner i bransjen er vår primære og langsiktige prioritet, og vi inngår ikke kompromisser med de forventninger og opplevelser som vi har bygd opp over flere år. Vi velger derfor å gå annerledes til verks i august 2020 og introduserer «Elevated Order Days by CIFF» 9 til12. august, noe som best kan beskrives som en komprimert messe i CIFF Showrooms», heter det i pressemeldingen.

CIFF planlegger å komme tilbake i originalt format i februar 2021.

Revolver komprimerer

Også den andre København-messen, Revolver, tilpasser og komprimerer sitt konsept. Revolver gir alle utstillere en "Plug and Play" -løsning med like bord, stoler, hyller og skilting for å redusere deltakerkostnadene så mye som mulig. Messeformatet reduseres og forenkles slik at flest mulig kan ha råd til å delta. Arrangørene har tilgjengelige lokaler slik at det er mulig å spre utstillerne for å redusere smittefaren.

Fysisk og digitalt

Copenhagen Fashion Week har bygd en ny og spennende visningsplattform for å etterkomme myndighetenes smittevernregler. Men hybridversjonen av fysiske og digitale visninger er ikke bare en nødløsning i corona-tider, men en spennende, fremtidsrettet løsning som vil bli utviklet videre til de neste messene, og som vil bidra til å utvikle moteuken i København videre i tråd med ambisjonene om å være en viktig, internasjonal motedestinasjon. Totalt 35 merker fra Skandinavia, Tyskland og UK skal vise sine kolleksjoner i København, enten fysisk eller digitalt, eller begge deler. Holzweiler er eneste norske merke på catwalken i København.