Farger, trender og masse humor
Farger, trender og masse latter i skjønn forening. Med Lisbeth Larsen på scenen er tilhørerne garantert dyp faglig innsikt servert på en meget underholdende måte. Her snakker vi «infotainment»!
Derfor var det mange innkjøpere som hadde tatt seg tid til å oppleve Jotuns globale fargesjef i fri utfoldelse på scenen i Norwegian Fashion Center lørdag.
Larsen la sterk vekt på at du som butikkdriver må lære kundene å kjenne: Hvem er de, hvilke trendtyper er de, og hva ønsker de egentlig av deg?
Hun presenterte tre trendretninger og -typer: Raw, Refined og Calm.
Raw er kundegruppen som gjerne reiser langt for å komme unna alt hverdagsjag, som søker digital detoxing, uten mobiltelefon og bredbånd. De søker opplevelser og ser etter det ekte, den rustikke elegansen og det håndlagede. Denne typen preges av hippieinspirasjon, med brente jordfarger, gyldne bruntoner og oransje mikset med blått og grønt.
Refined er kundegruppen som søker det forfinede, som gjerne saker etter inspirasjon fra fortiden, samtidig som de er opptatt av fremtiden. De vil ha unike produkter, limited editions og tar gjennomtenkte valg. De er opptatt av design og teknologi og vil gjerne kombinere kunst og fashion. Her er det mye farger og blomster.
Calm, derimot, er gruppen som vil strippe alt ned til basic. Som søker elegant minimalisme med lyse, neddempede farger, med harmoni og renhet.
Og alt servert av en trendguru i toppform, hvor fleipete bemerkninger og hennes karakteristiske latter gjallet innimellom de gode, faglige rådene.
Lisbeth Larsen er en av mange foredragsholdere som skal bidra med faglig innhol di Norwegian Fashion Week på Fornebu. Det er daglige fordrag om sosiale medier ved Hannah Aamodt. Mandag er det trend- og inspirasjonsforedrag av Anja Gaede fra SPOTT Trends & Business.og onsdag skal Øystein Aurlien gi ti råd om god butikkdrift.