En komprimert messe, med gratis transport og god mat. blant annet lunsjbuffet, falt si innkjøpernes smak på Fornebu

Fashion Week har funnet formen

- Nå har vi funnet formen! Norwegian Fashion Week i februar var meget vellykket, og vi har funnet en måte å arrangere på som både utstillere og innkjøpere er godt fornøyd med, sier Jannike Moe i Norwegian Fashion Center på Fornebu.

Publisert

Ut fra de tilbakemeldingene hun har fått er det ingen tvil om hva innkjøperne vil ha: En effektiv innkjøpsarena med mange merker under samme tak, rask (og gratis) transport og god mat i umiddelbar nærhet. Det skal utvikles videre.

- Ved å samle alle de rundt 30 pop up-utstillerne inne i senteret har vi fått en kompakt og fin handelsarena. Det vil vi fortsette med. Vår lunsjbuffet i Union Kafé, serveringsvogner og gratis pølser på ettermiddagene falt bokstavelig talt i smak, konstaterer Moe. Det samme gjelder i høyeste grad gratis transport med Porsche.

Camilla Smith var en av pop up-utstillerne på Fornebu

- Både servering og transport fungerte meget bra. Totalt hadde vi 160 turer hvor vi transporterte rundt 400 kunder med de Porschene vi hadde til disposisjon i løpet av uken. Avtalen med Porsche blir videreført og utviklet til neste messe.

Det ble solgt dobbelt så mange lunsjer som ISS hadde regnet med på forhånd og vi serverte 1000 pølser, 1500 kanelboller og croissanter, 1500 cookies og litervis med te og kaffe. Og gjestene var godt fornøyd. Vårt vorspiel på åpningsdagen slo også godt an. Nå skal vi ta utgangspunkt i denne måten å arrangere på, og tilpasse og utvikle tilbudene videre, sier en fornøyd Jannike Moe.

Besøkstallet på Fornebu var omtrent på linje med de to siste februarmessene: 10 prosent over februar 2018 og 5 prosent under 2019.

Neste Fashion Week er i uke 32, fra 8. til 14. august.

Powered by Labrador CMS