Hyggelig ramme og generasjon Z i Moteforum
Moteforum er klar for en ny moteuke med en faglig profil og en ramme rundt arrangementet som skal gjøre det enkelt og hyggelig for innkjøperne.
- Vi bruker mye av den samme oppskriften som tidligere og legger stor vekt på å lage en ramme som gjør at innkjøperne synes det er hyggelig å komme til oss, samtidig som vi vil sørge for effektiv handel, sier markedskoordinator Hanne Lillegård.
I atriet blir det en lun loungestemning hvor det er gode muligheter for å sette seg ned og strekke på beina og ta en prat med kolleger mellom avtalene. I tillegg blir det rikelig anledning til å få faglig påfyll i løpet av uka.
Lær mer om Generasjon Z
En av initiativtakerne bak et nytt sosialt medium, Insp, Silje Pauline skal hver dag under moteuka snakke om generasjon Z. Kunder som er født etter 1995 og som betrakter smarttelefonen og sosiale medier som en del av sin personlighet, ikke som et verktøy. Hvordan treffer vi denne kundegruppen? Det skal Silje Pauline gi svar på.
Insp, som er ny leietaker i huset, er en ny aktør på sosiale medier og legger vekt på å være en motvekt mot Instagram. Misjonen er å lage et sosialt nettverk som formidler positivitet og kjærlighet, hvor medlemmene gir positive tilbakemeldinger og kommentarer med motefaglig touch på hverandres antrekk og stil. «No more hate in social media» er nettverkets klare og sterke budskap.
Hår, negler og Porsche
I tillegg blir det muligheter til å bli sminket og få stelt neglene hos Look At Me, som er på plass mandag til fredag og hårstyling hos Tendenz onsdag og torsdag. Lillegård kan videre fortelle at det som sist blir frokostservering i atriet, og at det blir muligheter for servering i kantina i andre etasje utover dagen. Som tidligere er det muligheter for innkjøperne å bli kjørt i Porsche til neste avtale.