Revolver kjører et forenklet og tilpasset messeformat
Revolver kjører et forenklet og tilpasset messeformat

Revolver med tilpasset messeformat

Revolver-messen i København har sammen med Copenhagen Fashion Week, Bella Center og handelsorganisasjonene Wear og DM&T, vedtatt å flytte moteuken til å gå fra 9. august til 12. august.

Publisert

I en pressemelding gir arrangørene en redegjørelse for hvordan messen kan gjennomføres i henhold til myndighetenes smittevernkrav:

«Revolver har brukt de siste månedene på å forberede seg på alle tenkelige scenarier og er dermed fullt klar til å gjennomføre når myndighetene kunngjør de endelige retningslinjene som må overholdes. Det skal være klart for alle at Copenhagen Fashion Week for den kommende sesongen vil være annerledes enn vanlig. Noe blir utfordrende og annet forfriskende og nyskapende, men felles for alt er at det er tilpasset helsesituasjonen og instruksjonene fra myndighetene."

Det betyr at et enklere og mer uniformert format. Revolver gir alle utstillere en "Plug and Play" -løsning med like bord, stoler, hyller og skilting for å redusere deltakerkostnadene så mye som mulig. Messeformatet reduseres og forenkles slik at flest mulig kan ha råd til å delta. Arrangørene har tilgjengelige lokaler slik at det er mulig å spre utstillerne fo rå redusere smittefaren. Både Revoløer og CIFF har utvidet messenemd en dag, slik at arrangementet kan avvikles på en smidig og god måte for både merkevarer og innkjøpere, i henhold til myndighetenes krav. Nye digitale løsninger I tillegg er Revolver klar med nye digitale løsninger med registrering og avtaler som vil hjelpe både messen og utstillerne med å kontrollere både kundeflyt og trafikk. Messen har i samarbeid med Traede utviklet et 'digitalt showroom' for hvert utstillingsmerke. Dermed får kjøperne muligheten til dypere undersøkelser før messebesøket, og innkjøpere som ikke er i stand til å besøke København og Revolver denne sesongen, har dermed muligheten til å bla seggjennom messen digitalt. Christian Majbom i Revolver uttaler:

- Vi er stolte av å presentere en rekke nye og relevante digitale initiativer som i kombinasjon med den fysiske utstillingen helt sikkert vil optimalisere det totale resultatet av Revolver for hver utstiller. Dette sies i troen på at verken den fysiske eller den digitale løsningen kan stå alene. Og slett ikke i løpet av tiden hvor vi møtes, der utfordringene ikke kan løses av individuelle helter, videomøter eller e-poster alene. Det kan bare arrangeres i felleskap, ved samtale og ved fysiske møter, hvis mulig. Derfor er vi også sikre på at messen vil utvikle seg positivt i fremtiden; litt tilbake til de gode gamle dagene, der messen var stedet du plasserte eller fikk ordrene dine. Litt mindre surfing, litt færre valg, men enda mer forretning.