Utstillerne på Revolver tilbys digitale showroom
Utstillerne på Revolver tilbys digitale showroom

Revolver og Traede med digitale showroom

Den danske messen Revolver lanserer nå digitale showroom i samarbeid med teknologiselskapet Traede.

Publisert

eRevolver har i flere sesonger jobbet med digitale løsninger som supplerer den fysiske messen, ved å bygge bro mellom merker, innkjøpere og presse. Et eksempel er Revolvers app, som i tillegg til registreringsfunksjonen og adgangsbilletten også guider de besøkende innkjøperne og utstillende merker gjennom travle messedager.

Næste skritt i den digitale utviklingen hos Revolver er etableringen av digitale showrooms, som er skapt i nært samarbeid med virksomheten Traede, som er spesialisert i digitale wholesale-løsninger rettet mot motebransjen. Slik får de besøkende innkjøperne nå mulighet for enda bedre research før messen. De innkjøperne som på grunn av COVID-19 er forhindret i å møte fysisk til den kommende sesongen, har nå muligheten for å se de enkelte merkene og kjøpe digitalt.

Samarbeidet mellom Revolver og Traede har utgangspunkt i et felles ønske om å støtte bransjen best mulig ved å skape en sterkest mulig plattform for det enkelte merke som stiller ut.

COVID-19-situasjonen har satt ekstra fart på samarbeidet og utviklingen. Derfor er de digitale showrommene klar til den kommende sesongen.

- Samarbeidet med Revolver er en fantastisk mulighet for Traede til å bidra med all vår ekspertise og know-how til motebransjen. Traede stiller betingelsesløst en sterk digital løsning til rådighet for de utstillende merkene på Revolver. Endelig er samarbeidet med Revolver naturligvis også en mulighet for å øke kjennskapen til vår core-business, nemlig digitale løsninger til mote- og livsstilsbransjen, sier CCO og Partner Kian Bahari fra Traede.

Traede er allerede en velkjent aktør i motebransjen, og en del av de utstillende merkene hos Revolver er allerede kunder hos Traede.

- Revolver skal gjøre det vi er best til, nemlig å drifte motemesse i Skandinavia. På samme vis er Traede riktig dyktige og erfarne i den digitale B2B-verden, og felles for begge virksomheter er et ønske om å samarbeide med de beste. For Revolver er det like viktig å holde fast ved og utvikle den fysiske messen og moteuken som det er å utvikle digitale løsninger. Derfor er det jo også helt fantastisk å ha ekspertene fra Traede til å utvikle våre nye digitale showrooms. Sammen og i kombinasjonen av den fysiske tilstedeværelsen og det digitale univers, skaper vi den beste opplevelsen og det sterkest mulige produkt, sier Christian Maibom, Revolver.

Revolver Bridge

Det nye digitale showroom blir integrert med Revolvers eksisterende digitale plattform under det felles navnet ”Revolver Bridge”. Hvert utstillende merke får sitt eget digitale showroom med følgende muligheter:

- Merker kan enkelt importere sine produkter med all info til Revolver Bridge

- Digitale katalog(er) designes hurtig og enkelt

- Merket kan selv laste opp materiale direkte på Revolver Bridge.

- Digital katalog kan sendes til innkjøpere som ‘by invitation only’ eller gjøres offentlig tilgjengelig.

- Booking av online salgsmøter

- Lookbook og ordreskjema på samme sted

- Mulighet for presentasjoner med videoer og bildemateriale

- Mulighet for å velge styles og lage seleksjoner.

- Disponering av antall og opprettelse av ordre som kan importeres til eksternt ERP-system

- Mulighet for videomøter

Christian Maibom, Revolver, understreker:

- Vi er stolte over å kunne presentere Revolver Bridge®, som i kombinasjon med den fysiske messen helt sikkert vil optimere det samlede utkommet av Revolver for hver enkelt utstiller.

Dette sagt i overbevisning om at verken den fysiske eller digitale løsning hver for seg kan stå alene. Og slett ikke i den tid vi går i møte, hvor utfordringene verken kan løses av den enkelte, videomøter eller e-mails alene. Det kan kun ordnes i fellesskap, ved samtale og med fysiske møter såfremt det er mulig, og således også i kombinasjon med Revolver Bridge, som er et effektivt redskap når innkjøperne skal forberede seg før messen og i den følgende dialogen med merkene.