NAME IT med bærekraftkampanje

Barnemerket NAME IT går inn i 2020 med kampanjen Better Together – en kampanje som understreker at vi er bedre når vi jobber sammen for å bringe bærekraftig mote fremover.

Publisert

Det grønne skiftet preger også barnemerket NAME IT med deres nye 2020 kampanje, Better Together. Kampanjen fokuserer på bærekraftighet og vennskap og vektlegger viktigheten av å jobbe sammen, både for å bringe bærekraftig mote fremover, men også for å ta vare på hverandre i en verden med konstante nye krav.

Merket har startet opp en rekke initiativer for å bringe bærekraftig mote fremover. Spesielt økologisk bomull er et av deres fokusområder, da bomull utgjør den største andelen av deres råmaterialer.

- Better Together er en veldig viktig kampanje for oss, da vi ønsker å skape bedre forhold for miljøet, produsentene og naturligvis barna som skal ha på seg klærne våre. Vi ønsker å forlate planeten i best mulig stand for den neste generasjonen, og vi har allerede kommet en lang vei med vår økologiske bomull, sier Laura Weber Svendsen, kommunikasjonssjef i NAME IT.

I 2016 var 18 prosent av all utvunnet bomull i NAME IT økologisk.I dag er prosentandelen på 49,6.

- Vi ønsker å være et godt eksempel når det gjelder bærekraft, og vi ønsker å være det prefererte bærekraftige valget innen barnemote, ved å nå 100% økologisk bomull i 2025. Dette kan virke som et ambisiøst mål, men vi er sikre på at vi vil klare det, sier Laura Svendsen.

Bærekraftige initiativer er en viktig del av merkets strategi for å øke produksjonen av bedre materialer – materialer som enten er økologiske, resirkulerte eller innovative. Foruten økologisk bomull, fokuseres det på resirkulert polyester og «better denim» - et produkt laget av en blanding av økologisk bomull og resirkulert polyester. I produksjonen av dette produktet har NAME IT redusert bruken av vann, energi og kjemikalier. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS