Endringer i selskapene bak moteuken i København skaper nye muligheter

Endringer i danske moteselskaper

Det kommer store endringer i de to danske selskapene Copenhagen Fashion Week og Danish Fashion Institute.

Publisert

I fremtiden blir Copenhagen Fashion Week et selvstendig selskap, og Danish Fashion Institute kommer utelukkende til å fokusere på bæredyktighet. Her tas det utgangspunkt i en omfattende strategiprosess som ble startet for to år siden for å styrke organisasjonens lederrolle i arbeidet med en mer bærekraftig motebransje. I den forbindelse skifter Danish Fashion Insitute navn til Global Fashion Agenda.

Administrerende direktør i Global Fashion Agenda, Eva Kruse, uttaler i en pressemelding:

- Det er med stor spenning og store forventninger at vi nå etablerer Global Fashion Agenda som selskap og samtidig avslutter et kapittel i dansk motehistorie - nemlig 13 år med Danish Fashion Institute. Dansk mote står heldigvis sterkere enn noen gang og har solid støtte fra bransjeorganisasjonene Dansk Mode & Textil og Wear samt Copenhagen Fashion Week, så jeg avslutter med ro i sinnet og gleder meg til å fokusere alle våre krefter på å styrke bæredyktighetsbevegelsen i den nasjonale og internasjonale motebransjen.

Utskillelsen av Copenhagen Fashion Week som selvstendigt foretak skaper ifølge Camilla Frank, administrerende direktør i Copenhagen Fashion Week, stort potensial:

- At Copenhagen Fashion Week nå blir et selvstendig vil klart medvirke til å øke moteukens muligheter for vekst og skape mer oppmerksomhet til dansk og skandinavisk mote. Det blir vår oppgave å beholde og utvikle den danske moteuken som den viktigste plattform for den samlede skandinaviske motebransje, heter det blant annet i pressemeldingen. (Kilde: Tøj).

Powered by Labrador CMS