Bæredyktig og inkluderende fra Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger lanserer nå Make it Possible, deres nye bæredyktighetsprogram, basert på visjonen om bæredyktighet og inkludering.

Publisert

Med Make it Possible binder merket seg til 24 ambisiøse målsetninger, fordelt på fire hovedpunkter, som skal være realisert i 2030. Make it Possible markerer den seneste milepælen i Tommy Hilfigers bæredyktighetsreise og understreker deres visjon om at lage mote der "ingen ting sløses og inkluderer alle".

Et viktig resultat av programmet er lanseringen av Tommy Hilfiger Adaptive, som er designet for å gjøre det enklere for voksne og barn med et handikap å kle på seg, og Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge, som er et globalt program som støtter opp om start-up-virksomheter som utvikler løsninger innenfor inkludering og bæredyktighet i motebransjen. I tillegg arbeides det hele tiden med å gjøre produksjonsmetodene mer bæredyktige, noe som kan måles i mindre vannforbruk, gjenbruk av denim og bruk av bæredyktig bomull.

Tommy Hilfiger kommenterer satsingen slik:

- Jeg åpnet min første butikk People's Place i 1969 i min hjemby Elmira, New York. Den hadde som formål å bringe mennesker sammen, slik at de kunne dele kulturelle opplevelser. Vårt merke har utviklet seg gjennom årene, drevet av denne inkluderende ånd, og det samme har vår forpliktelse i forhold til bæredyktighet både i et miljømessig og sosialt perspektiv. I dag står verden overfor de største utfordringer noensinne, fra mangelen på naturlige ressurser til ulikhet og fordommer.

Vi har gjort fremskritt, men det gjenstår mye å gjøre. Vi vet at et merke ikke kan gjøre alt, men vi kan endre den måten vi arbeider på og de klærne våre kunder går i. Vi vil med Make it Possible optimere vår forpliktelse og innsats når det kommer til bæredyktighet, og vi er fast bestemt på å forfølge vår visjon om å lage mote som mode der «ingen ting sløses og inkluderer alle».