Marta sjarmerer Norge

- Over all forventning – Marta sjarmerer norske kunder!

Publisert

Det sier Jan Erik Hauer Århus og Ali Reza i Utro Agency. De gikk inn som norsk agent for det danske ekspressmerket i sommer, og fikk umiddelbar positiv respons.

- Vi har hatt en fantastisk start med det første innsalget, med en lang rekke nye kunder. Dette er et merke med stor bredde og som treffer mange. Det er like aktuelt for kunden på 57 som hun på 23, slår de fast.

Marta-party på minimessa

Nå skal Marta sjarmere kunder i Nord-Norge. - Vi har egen stand på minimessa i Tromsø 15. og 16. oktober. Lørdag kveld, før det tradisjonsrike lutefisklaget som minimessearrangørene arrangerer, lager vi Marta-party i utstillingslokalene i the Edge hotel. Her byr vi på eget Marta-øl som er brygget av Telemark Bryggeri, med tilhørende Marta-snacks til. På etiketten er det QR-kode slik at man kan scanne seg direkte inn til mer informasjon om merket, forteller Ali og Jan Erik, som ønsker både egne kunder, potensielle kunder og bransjekolleger velkommen til eventet på minimessa. - Og de som ønsker å gjøre avtaler på messa, er det bare å ta kontakt, legger de til.

Tett på kundene

- Marta er et enkelt konsept å forholde seg til. Et godt utviklet B2B-konsept gjør at kundene hele tiden kan følge med på nyheter og kjøpe inn etter behov. Og vi jobber «gammeldags», er mye ute hos kundene for å følge opp, delta på kundekvelder og events og holde tett kontakt.

Jan Erik Hauer Århus

Trendy, rimelig mote

Visjonen bak merket er å gi kundene trendy mote til rimelige priser. Stilen blander inspirasjon fra den stadig skiftende franske og italienske motescenen med nordisk innflytelse. Resultatet er en sterk, feminin look med en bohemsk vri. Her balanserer det ukompliserte med det sofistikerte, det rå med det feminine, og en forkjærlighet for detaljer med enkelhet.

Om Marta du Château

Marta du Château ble etablert i 2019 av det Herning-baserte selskapet Tex-time. Tex-time har eksistert siden 2010 og er deleid av gründer og administrerende direktør Morten Dam Jespersen og salgssjef Tommy Fuglsang Kristensen. Selskapet har lang erfaring med å drive forretning i ekspressmotemarkedet, og er en solid, kjent aktør i dansk tekstilindustri.

Lavere risiko og kapitalbinding

- Vi ser en tydelig trend at innkjøperne holder igjen på budsjettet, skjærer ned på forhåndsordre for å kunne kjøpe inn mer i sesong. Marta produserer kun ekspresskolleksjoner med to ukers produksjonstid fra designidé til levering i butikk for å kunne treffe trendene, fargene, printene og de viktigste motevarene til rett tid. Ekspressmerker reduserer butikkenes kapitalbinding og risiko. Når du samarbeider med ekspressmerker, øker du butikkens likviditet og kontantstrøm. Dette er grunnen til at Marta ikke bare er et nydelig merke for butikken din. Det er god forretning, sier Morten Dam Jespersen, administrerende direktør, grunnlegger og majoritetseier i Tex-time, selskapet bak Marta du Chateau.

God SoMe-markedsføring

Tex-time legger stor vekt på å hjelpe kundene med effektiv markedsføring i sosiale medier. De produseres det bilder av nye Marta-antrekk hver uke. Tex-time har eget studio i huset, og en medarbeider som har ansvar for å skape flyt av aktuelt og relevant innhold. Partnere får fortløpende nye, inspirerende bilder og forslag til tilhørende tekster. Forhandlere kan bruke materialet på sine egne sosiale medieplattformer som Instagram eller Facebook, og på deres nettside. Denne tjenesten er gratis.

Det lages også egne innlegg som ofte legges ut på nytt av merkevareambassadører og forhandlere. På denne måten sørger de for at merkevaren alltid aktuell blant forbrukerne.

Ali Reza Ghoreshi og Jan Erik Hauer Århus
Powered by Labrador CMS