Gøril Florvaag
Gøril Florvaag

Facebook og Instagram shopping gull verd for lokale butikker

Mange lokale butikker opplever 10 ganger mer salg fra Facebook og Instagram Live sendinger enn fra nettbutikken.

Publisert

l- Det kan være både enklere, raskere og billigere å øke butikksalg med Live Shopping enn å starte med profesjonell annonsering for nettbutikken din, sier Tore Skjærgård, daglig leder i Insp Retail Tomorrow.

Onsdag 9. juni arrangerer Insp Retail Tomorrow og Butikkutvikler.no «Facebook Live Shopping» webinar sammen med Vipps og kundene Freequent Kristiansand og Freequent Harstad som startet med Facebook Live Shopping i vinter.

Synnøve Christoffersen fra Freequent Kristiansand og Renathe Opsahl fra Freequent Harstad vil dele sine erfaringer med hvordan komme i gang med Facebook Live Shopping, praktiske tips, hvordan invitere kundene og hva kreves under sendingen. Synnøve Christoffersen vil dele frustrasjonen med hvordan de første sendingene kun ga kr. 3.000 i salg, til nå hvor en sending gjerne kan gi kr. 40.000 i salg, forteller Gøril Florvaag fra Butikkutvikler.no.

- Vi ønsker å vise hva som skal til for en butikk for å starte med Facebook Live Shopping, med hva som kreves både før, under og etter en sending, fortsetter Gøril Florvaag. Og for butikker som ønsker å starte med eller allerede er kommet i gang med Facebook og Instagram Live Shopping, så vil vi etter webinaret tilby en månedlig online samling for å dele erfaringer og triks slik at alle kan lære av hverandre og at vi sammen kan løfte omsetningen på hver enkelt live-sending for butikkene som deltar.

Visste du at du ikke har lov å ta betalt med butikkens Vipps-nummer eller privat Vipps-konto fra sosiale medier og live sendinger? Insp er en samarbeidspartner med Vipps og utvikler nå flere løsninger for at butikker skal kunne bruke Vipps på betalinger fra sosiale medier. På webinaret vil Mario Ek Aparicio, produktdirektør i Vipps forklare hvordan du kan ta betalt med Vipps fra sosiale medier uten å bryte Vipps sine vilkår og en rekke lover.

Insp vil demonstrere nye Vipps-løsninger for Facebook og Instagram Live Shopping og sosiale medier. Med denne løsningen kan lokale butikker raskt, enkelt og lovlig ta betalt med Vipps fra sosiale medier, og dermed unngå risiko for store bøter fra skattemyndighetene. Insp er et verktøy som hjelper deg å selge på nett uten nettbutikk.

Påmelding:

Powered by Labrador CMS