1 million nye Zalando-kunder
Zalando økte med 1 million nye kunder under Cyber Week. Selskapets bruttoomsetning økte med 35 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Nettselskapet opplevde en formidabel kundevekst med 1 million nye kunder på plattformen i løpet av Cyber Week. Partnerprogrammet Connected Retail stod for 30 prosent av omsetningen under årets Cyber Week.
- Vår største prioritet for årets Cyber Week var å sikre helsen og sikkerheten til våre medarbeidere, og samtidig tilby våre kunder den aller beste opplevelsen, understreker David Schneider, co-administrerende direktør i Zalando. - Cyber Week 2020 var nok en milepæl for plattformstrategien vår, og viste en sterk økning i antall partnere i vårt partnerprogram. Vi har vært spesielt opptatt av å tilrettelegge for våre nye og eksisterende samarbeidspartnere som er hardt rammet av nedstengning som følge av korona.
Bruttoomsetningen fra merkevarer via partnerprogrammet stod i gjennomsnitt for 30 prosent, en økning på 20 prosent sammenlignet med 2019. Over 2300 partnere innen detaljhandelen med fysiske butikker deltok i Zalandos Cyber Week via Connected Retail-programmet, hvor mer enn 250 nye butikker ble med i programmet i løpet av november. Cirka 7 500 ordre ble gjennomført per minutt i travle perioder. Årets mest solgte produkt under Cyber Week var løpetights. (Pressemelding)