Kenneth Melchior: Veksten er størst i Skandinavia
Kenneth Melchior: Veksten er størst i Skandinavia

4,6 millioner flere Zalando-kunder

Zalandos årsregnskap viser vekst over hele linjen og et rekordstort antall kunder. Veksten er størst i Skandinavia.

Publisert

Det nylig offentliggjorte årsregnskapet for 2019 viser at Zalandos omsetning har økt over 20 prosent, fra 5,4 milliarder euro i 2018 til snaut 6,5 milliarder euro i 2019, ifølge en pressemelding fra selskapet.

Resultatet øker også. Zalandos bunnlinje endte på på 99,7 millioner euro, mot 51,2 millioner euro året før.

Den tyske netttgiganten har hatt en kraftig vekst i antall kunder. Selskapet har i dag registrert 31 millioner kunder, 4,6 millioner mer enn i 2018.

Kenneth Melchior, Director Northern Europe kommenterer årsregnskapet slik:

- Våre økonomiske resultater bekrefter at vi er på rett vei mot målet å bli utgangspunktet for fashion i Europa. Veksten i de nordiske markedene er spesielt stor, og vokser mer enn gjennomsnittet i Zalando-konsernet. Om vi ser fremover, vil vi fortsette den kraftige veksten og jobbe med våre store strategiske temaer. Et av disse temaene er bærekraft, hvor vi jobber hardt for å bli en moteplattform med en positiv innvirkning. Vi har allerede i dag et av Europas største bærekraftige utvalg innen mote, og vi ser en stadig økende interesse for mer bærekraftige merker fra våre norske kunder.