Bysenteret i Harstad med netthandel og hjemkjøring
Bysenteret i Harstad går omnikanal. De vil stimulere til mer lokal handel ved å tilby nye leveringsmåter og en bedre kjøpsopplevelse.
Gladmelding fra Harstad: «Bysenteret best både ‘live’ og på nettet!»
Det er i alle fall tittelen på pressemelding fra kjøpesenteret midt i byen. Det er ingen tvil om at netthandel er en stor vinner i dagens samfunn og at den tar større og større markedsandeler. Så istedenfor for å konkurrere mot denne formen for handel, ønsker Bysenteret nå å tilby netthandel i tillegg til den vanlige handelen i butikkene, heter det videre i pressemeldingen:
– Vi ønsker å tilby netthandel slik at vi kan gjøre alt mer tilgjengelig og enklere for kundene våre, i tillegg til å skape den perfekte handleopplevelsen i våre butikker i hverdagen. På denne måten gir vi også kundene en unik mulighet til å fortsatt kunne handle lokalt.
– Vi har etablert et eget samarbeid med Harstad Taxi for hjemkjøring av varer. Det er også mulig å få varene levert via Bring/Posten eller hente selv hos vårt Pick-Up-Point på senteret.
Handle lokalt
– Vårt fokus er å drive frem lokale arbeidsplasser, bruke Harstad Taxi og andre som er naturlig i vårt eget nærområde. Vi er dermed veldig stolte av å kunne presentere vår helt egen kortreiste nettbutikk med et særdeles bredt nedslagsfelt og tusenvis av produkter.
– Vi skal bruke hele andre kvartal i 2020 til ytterligere forbedringer og nye tjenester på siden vår. Det vil komme muligheter for å booke Bysenteret Scene, barnebursdager, selskapslokaler osv etter hvert.
– Vi jobber dessuten med utvikling av egen app for våre spisesteder slik at du kan bestille mat og drikke også står det klart så snart du ankommer bordet ditt til din bestilte tid. Vi skal også utvikle en egen outlet- butikk for klær og sko i nettbutikken fortløpende. Dette er bare begynnelsen på et skikkelig spennende eventyr! – heter det avslutningsvis i pressemeldingen.