Kraftig Zalando-vekst
Zalando oppnådde eksepsjonelt lønnsom vekst i tredje kvartal 2020. Gross Merchandise Volume (GMV) og omsetning økte med 29,9 prosent og 21,6 prosent til henholdsvis 2,5 milliarder og 1,8 milliarder euro.
Det er spesielt den økte etterspørselen som følge av coronapandemien, som driver den sterke veksten, i tillegg til tjenestene Zalando's Partner Program og Zalando Lounge, heter det i en pressemelding.
Det sterke kvartalsresultatet gjør at årsprognosene for selskapet oppjusteres.
Lanserer Connected Retail i Norge
- Vi er veldig glade for at norske butikker endelig kan koble seg til ZalanSdo-plattformen, gjennom vårt Connected Retail-program. Det innebærer at butikkene nå kan selge produktene sine direkte til mer enn 35 millioner av våre aktive online-kunder. Større og lokale kolleksjoner, sendes fra norske forhandlere direkte til kunder i Norge og Europa, sier Davis Hejgaard, sjef for Norden i Zalando.
– I vår bransje har fysiske butikker blitt hardt rammet av koronapandemien. Det er derfor svært viktig for oss å handle raskt, og støtte dem. Derfor fraskriver vi oss alle provisjoner for partnere som bruker Connected Retail-programmet, fram til slutten av første kvartal 2021. I tillegg vil vi sørge for å betale ut til partnerne våre så raskt som mulig, for å støtte likviditetssituasjonen deres. Danske Bestseller, som står bak merkevarene Vero Moda, Only, Vila og Jack & Jones blir en av de første partnerne i Norge, sier Hejgaard.