Lego lager Snapchat-butikk

Danske Lego Group skaper en ny virtuell pop up fashion boutique på Snapchat sammen med KAABOOKI for å markedsføre og selge en ny kolleksjon med Lego Wear streetwear for voksne.

Publisert

Den virtuelle butikken vil inneholde en interaktiv DJ-stand, spillemaskiner og tilgang til den nye kolleksjonen. Besøkende som «vandrer inn» via sin smartphone kan se produkter på mannekenger og kjøpe online vi a en «shop now» knapp.

Nyskapningen lanseres 13. februar, parallelt med London Fashion Week. Kampanjen skal promotere voksenkolleksjonen til Lego Wear i UK, Frankrike og Tyskland og skape trafikk til Lego Wears nettbutikk.

Birgitte Logaard Langer, markedssjef i Kabooki sier: - Vi elsket ideen om å eksperimentere med nye og innovative kundeopplevelser sammen med Lego-teamet. Å nærme oss et voksent publikum med nye, digitale kanaler er noe vi ikke har gjort før, og vi er meget spent på hvordan målgruppen responderer.

- Vi er et innovativt, lekende merke og en naturlig del av vår virksomhet er å oppdage nye, digitale kanaler og utforske ny teknologi, sier Lea Sandell, Social Media Innovation Lead i Lego Group. - Dette var en unik mulighet til å samarbeide med Kaooboki om den nye voksenkolleksjonen samtidig som vi utforsker det meget interessante rommet hvor den digitale og fysiske veden møtes. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS