Økt salg, men minusresultat i Zalando

Zalando økte omsetningen med 11,7 prosent i tredje kvartal og forventer en salgsvekst på 20-25 prosent i fjerde kvartal.

Publisert

Omsetningen økte til 1,2 milliarder euro, med 27,7 millioner ordre, og selskapet har nå 25,1 millioner aktive kunder, noe som tilsvaarer seks prosent av Europas befolkning. Finansielt ble det imidlertid et utfordrende kvartal for netthaandelskjenpen med et driftsreesultat (EBIT) på minus 38,9 millioner euro.

Zalando fortsetter å utvikle sin plattform med investeringer i logistikk og distribusjon og et utvidet partnerprogram, som vokser raskere enn selskapet hadde forventet.

Co-CEO Rubin Ritter uttaler: - Vi er naturlig nok ikke glade for det finansielle resultatet i tredje kvartal. Men vi har fokus på vårt langsiktige mål om å utvikle det europeiske markedet og nå målet om å doble vårt volum til 10 milliarder euro i 2020 og er innstilt på en sterk avslutning av året i fjerde kvartal.

Powered by Labrador CMS