Sterk vekst for Miinto

Moteportalen Miinto har hatt et svært godt første halvår i 2020. I andre kvartal steg omsetningen med 42 prosent.

Publisert

Det kom fram den danske onlineplattformen offentliggjorde sitt halvårsregnskap. Miinto har hatt en salgsøkning på over 100 millioner kroner sammenlignet med året før.

Partnerbutikkene har hatt fremgang i alle de sju landene som Miinto dekker. Sverige ehar hatt størst økning, med en vekst på 89 prosent, foran Danmark med 63 prosent og Benelux med 47 prosent.

Norge har hatt vel 30 prosents vekst i første halvår, med vesentligstor pågang under corona-perioden. Det rapporteres om sterk etterspørsel både fra kunder og fra butikker som ønsker å slutte seg til Miinto for å ha en onlinekanal.

CEO hos Miinto, Konrad Kierklo, er positivt overrasket over hvor sterk fremgangen var i andet kvartal af 2020. Spesielt butikker med mer eksklusive motevarer har hatt sterk vekst.

- Vi ser stigende salg over hele linjen. Men med en vekst i salget på 168 prosent i ander kvartal er det butikker med luksusvarer i hyllene som uten sammenligning har hatt den største økningen, ttaler han i en pressemelding.