Sterk vekst i Zalando
Zalando har en sterk start på året med en omsetningsøkning på over 20 prosent i første kvartal.
Selskapets første kvartalsrapport viser en markant vekst for det tyske netthandelsselskapet. Omsetningen økte med mellom 22 og 24 prosent i forhold til samme periode forrige år, til rundt 980 millioner euro.
Det nordiske markedet bidrar fortsatt positivt:
- Etter en sterk start på året er vi glade over at det nordiske markedet fortsetter å vokse. Antall kunder øker, og vi vil gjerne fortsette å forbedre vårt tilbud ved å teste ut nye servicetilbud, styrke samarbeidet med lokale merker og redusere leveringstidene ved hjelp av det nye nordiske lageret, som åpner i Sverige senere i år, sier Kenneth Melchior, Head of Nordics i Zalando, i en pressemelding.
- Norden er i front innenfor e-handel. De nordiske forbrukerne bruker mye tid online og er avanserte brukere digitalt. Mobilkjøp utgjør 50 prosent av Zalandos totale salg, og Norden går foran , forklarer Kenneth Melchior, som forteller at Zalando vil øke sin fokus på nordiske motemerker.
I 2016 omsatte Zalando for 3,6 milliarder euro og forventer en vekst for hele regnskapsåret 2017 på mellom 20 og 25 prosent.