Sterkt kvartal av Zalando
Zalando leverer sterke resultater i tredje kvartal, med en vekst i GMV (Gross Merchandise Value) på 25,3 prosent til 3,1 milliarder euro, og et driftsresultat på 9,8 millioner euro.
En oppgradert prognose for hele 2021 viser en vekst i GMV på mellom 31 og 36 prosent, en omsetningsvekst på mellom 26 og 31 prosent og et driftsresultat på rundt 450 millioner euro.
Selskapet har hatt en betydelig strategisk fremgang i 2021 mot visjonen om å bli utgangspunktet for mote, plattformtransformasjon og bærekraftsambisjoner
Robert Gentz, Zalandos Co-CEO, sier: - I løpet av året har vi utviklet oss sterkt innenfor alle viktige områder av vår strategi, og alltid holdt fokus på vår langsiktige visjon om å være utgangspunktet for mote og på å bygge en bærekraftig plattform med mer enn 30 milliarder euro i GMV innen 2025. Vi ser med selvsikkerhet inn i 2022, med flere spennende strategiske initiativer i pipelinen, som vil begeistre både kunder og partnere, og fortsette å drive bærekraftagendaen vår fremover.