Zalando kåret til Årets nettbutikk
I sterk konkurranse med 1100 andre nettbutikker, fikk Zalando.no prisen som Årets nettbutikk i Norge.
I regi av Bring kåres hvert år Norges beste nettbutikker av en uavhengig jury. I år var det den tyske nettgiganten Zalando.no som stakk av med den gjeveste prisen som Årets nettbutikk, mens GetInspired og IKEA kom på de øvrige pallplassene.
Relevant og proff
– Zalando investerer kontinuerlig i fremtiden for å forbli relevant for kunden og har en tvers gjennom proff og enkel kjøpsopplevelse. De er en av få nettbutikker som per i dag klarer å personalisere kundekanalen basert på data og avansert bruk av teknologi, sier juryleder Johan Holgersson i Posten og Bring.
Inspirerende samspill
I tillegg til Årets nettbutikk delte juryen ut den nye prisen Årets stjerneskudd til Urban – en nettbutikk som satser på sportsfashion og sneakers. I et marked med sterk konkurranse satser de på endring og utvikling og har en klar plan for hvordan de skal bli enda bedre.
– Urban tilbyr kundene en inspirerende kjøpsopplevelse og de er flinke til å bruke sosiale medier som instastories for å engasjere kunden og selge. De har et fint samspill mellom de fysiske butikkene og nettet, mener juryen.
En som går egne veier
I tillegg delte de ut "Årets veiviser" – en pris til en nettbutikk eller en person som inspirerer og bidrar til utviklingen av norsk netthandel. Prisen gikk i år til Einar Øgrey Brandsdal for å ha vist stort mot og satset og gått sine egne veier.
– Han er opptatt av kontinuerlig utvikling ved å prøve og feile - og er alltid villig til å dele innsikten med andre i bransjen. Han er en ekte kremmer og en av de få som har satset utenfor Norge, også dette med suksess, sa juryen.
Einar Øgrey Brandsdal eier blant annet Blivakker.no som er Norges største kosmetikkbutikk på nett og den populære auksjonssiden Netthandelen.no.
Prisene ble delt ut under LOAD.18 – den største netthandelskonferansen i Norge. (Pressemelding)