Zalando satser på luksusmerker
Zalando satser stort på designerkategorien for å etablere seg som en troverdig, fresh og inkluderende partner for luksus- og designermerker.
Zalando Designer har så langt i år inngått avtale med over 50 merker, som spenner fra motebevisste nykommere til etablerte favoritter, og gjort dem tilgjengelig for nesten 45 millioner kunder over hele Europa.
De nye partnerne inkluderer blant annet Missoni, Christopher Kane, 032C og Mansur Gavriel. I september begynner Zalando samarbeidet med den ledende internasjonale designerplattformen Not Just A Label (NJAL), som ble etablert i 2008. NJAL gir designere en plattform som gjør dem tilgjengelig for et globalt publikum og muligheten til å skape mote som er mer bærekraftig og støtter opp om lokalt håndverk. NJAL vil bringe mange nye merker med forskjellige bakgrunn til Zalando Designer, og dermed støtte Zalandos prosjekt om å representere ulike brands og gründere på plattformen sin.
Anaheta von Berenberg, Buying Director Designer hos Zalando, sier: - Innen 2025 forventes det at generasjon Z og millenniumsgenerasjonen vil stå for det meste av luksuskjøpene. Vi er i en unik posisjon til å gi våre kunder et helt utrolig tilbud fra alle kategorier i et online-miljø. Vi satser stort på designerkategorien ved å løfte brand-mixen, utvalget og den lokale opplevelsen. Sammen med våre partnere vil vi fokusere på å utvikle et mer bærekraftig, variert og inkluderende designer- og luksusutvalg for å bidra til en positiv utvikling for våre kunder og hele bransjen. (Pressemelding)