Kommersielt og varig krydder

Untold Stories er et nytt norsk merke som ble etablert av Anne Børresen i 2017. Etter en god start i Norge trykker hun nå skikkelig på gassen.

Publisert Sist oppdatert

Børresen, som står bak merket sammen med mannen sin, forteller at svært god respons blant et stadig økende antall norske kunder ga henne lyst til å satse videre. Derfor har hun vært med på messene i Berlin, Revolver i København og München de siste ukene.

Anne Børresen (t.h.) og Siri Gabrielsen sammen med sin tyske agent Marion Buhrs på Revolver i København.
Anne Børresen (t.h.) og Siri Gabrielsen sammen med sin tyske agent Marion Buhrs på Revolver i København.

- Vi er meget godt fornøyd med responsen, slår Børresen fast. Ikke minst fordi hun begynner å få et godt fotfeste i det tyske markedet. Mye takket være hennes agent Marion Buhrs, en godt etablert, velkjent og respektert skikkelse i det tyske markedet som har gjort det til sin spesialitet å ta inn nye merker hun ser potensialet i. Noe Untold Stories så absolutt har, slår hun fast.

- Det er en tung investering å bygge opp et nytt merke, og vi har tatt små skritt av gangen. Først med å bygge oss opp i Norge, med to kolleksjoner i året i første omgang. Fra 2019 kjører vi fire kolleksjoner i året, og satser på internasjonal vekst. Vi deltok på revolver i København for tredje gang i år, og har også komet inn i Nederland, Belgia, Sverige og Finland, sier Børresen.

Hun beskriver kolleksjonen sin slik: - Det er flest hverdager. Derfor satser vi mest på kule hverdagsklær. Målet er at våre klær skal være et kommersielt krydder i butikken. Klær av høy kvalitet som tåler lang bruk, men til «affordable» pris. Vi ønsker å være så bærekraftige som mulig i alle ledd. Mellom 60 og 80 prosent av materialene er naturstoffer, og vi har god kontroll på at produksjonen foregår i ordentlige former, med minimal miljøpåvirkning. Vi legger opp til en stil og en fargepalett som gjør at kolleksjonene glir i hverandre og at plaggene kan brukes og kombineres lenge. Klærne våre skal tåle hverdagen og holde seg lenge, slik at du kan ta dem ut av skapet igjen etter et langt opphold og være like glad i dem. Det er vår måte å leve opp til filosofien vår på: love, wear, repeat, sier Anne Børresen.

- Vi har både drevet butikk og hatt agenturforma i mange år, slik at vi vi vet hva butikkene trenger og hva som fungerer i markedet. Noe som er til stor hjelp når vi utvikler kolleksjonene, sier hun.