Vera & William satser globalt

Med en solid base med forhandlere i Norge og Skandinavia og finansiering fra blant andre Innovasjon Norge og Kulturrådet er Vera & William klar til å satse internasjonalt.

Publisert

I disse dager lanseres en helt ny nettside. WWW.VERAWILLIAM.COM skal møte en økende etterspørselen fra hele verden både B2C og B2B. På sikt skal det åpnes rene mini konsept stores, hvilket har vært målet hele veien.

Selskapet har mottatt nødvendig finansiering gjennom vektgaranti og støtte fra blant andre Innovasjon Norge og Kulturrådet for å kunne gjennomføre prosjektet.

Med på laget er PR- og markedsansvarlig Camilla D. Meyer med lang fartstid i moteindustrien. Camilla representerte merket i 2005 da det var nytt på markedet og hun så en umiddelbar suksess:

- Stylistene simpelthen elsket de delikate og vakre plaggene, alle ville ha det, det var "Love at first sight!"

Prisbelønt merkevare

Merkevaren Vera og William og Anne Cecilie Rinde har mottatt stor anerkjennelse, både nasjonalt og internasjonalt, og mottatt en lang rekke priser både for sitt design og entreprenørskap. Blant annet førsteplass i den prestisjetunge IDA International Design Awards i 2017, i kategorien Beste Bærekraftige klesmerke.

Anne Cecilie Rinde mottar IDA Design Awards i 2017
Anne Cecilie Rinde mottar IDA Design Awards i 2017

Bærekraft og etikk

Siden oppstarten i 2000 har gründeren bak merket, klesdesigner og skredder Anne Cecilie Rinde, vært en aktiv forkjemper for å øke folks bevissthet, ikke minst motebransjens, når det gjelder holistisk tenkning rundt bærekraft og klesforbruk.

Vera & William har alltid hatt et fokus på gamle tradisjoner, bærekraft, etikk og «slow fashion». VW lager underklær, eller «innertøy» for både dame og herre.

Kolleksjonene blir produsert i regionene Lombardia og Piemonte i Nord-Italia, og materialbruken er kun biologiske, fornybare og nedbrytbare råvarer fra en mangfoldig agrikultur. VW bruker kun førstehåndssorterte edle tråder i sine produksjoner; ELS egyptisk bomull, ull og silke - og snart lin.

- Vi skaper funksjonelle favorittplagg som er ment for hyppig bruk - og som skal vare lenge, sier Rinde. - Plaggene kan brukes året rundt, hverdag og fest, de kan enkelt vaskes med innsiden ut på ullprogram i maskin, med snill såpe og mild temperatur, så sparer vi både plaggene og miljø, legger hun til.

Misjon

-Vår misjon er å hjelpe forbrukeren til å ta enkle, miljøvennlige valg i hverdagen. Plasttråder kommer derfor ikke inn døren her! Vi har ingen tid å miste, vi må bli mer bevisste på miljø NÅ. Vi må tenke på de neste generasjonene, det vi gjør nå vil de høste, sier hun engasjert. - På godt og vondt. Vi har kun en klode….

Vera & William selges i utvalgte butikker i bl. a. Norge, Sverige og Danmark. Innsalget i februar vil hovedsakelig foregå sentralt på Clarion The Hub i Oslo. På grunn av covid-situasjonen vil likevel store deler av innsalget skje digitalt.

Powered by Labrador CMS