IBEN SS 22:

Miljø, strikk og jeans i fokus for Anh-Marthe Storheil
Miljø, strikk og jeans i fokus for Anh-Marthe Storheil

Fokus på miljø, jeans og strikk

Anh Marthe Storheil fortsetter sin reise med Iben og er tro mot merkets filosofi og verdier i SS 22, som ble presentert under Oslo Runway. En komprimert, miljøbevisst kolleksjon, med sterkt fokus på jeans og strikk.

Publisert

Hennes filosofi er at Iben er en kvinne som ikke kan gå inn i et rom uten å bli lagt merke til. Med utgangspunkt i kjerneverdiene autentisk, forankret, sterk, lidenskapelig og fri har hun skapt en sterk og moderne kvinne som ønsker en uanstrengt, kul måte å kle seg på. Etter sitt eget hode og humør, uavhengig av normer og regler. Med komfortable klær med et hint av det androgyne, i rene materialer av høy kvalitet. Klær som er inspirert av reiser, byliv, vintage og en dose nostalgi. Historiefortelling er en nøkkelfaktor i hver kolleksjon og kommuniseres av "colorstory", stoffer, utskrifter og silhuetter. Designets tone er "tomboy mentalitet", noe som gjør en upretensiøs vri på mote som legger vekt på avslappet styling, funksjonelle plagg og et fritt tankesett.

I SS 22 er Storheil tro mot filosofien og mot den figuren hun har skapt. Med plagg som lyser opp og skiller seg ut. Med lyse, sommerlige farger, med lekne kontraster med fargerike prints, striper og ruter, og med noen mørkere og fargerike innslag.

- SS 22 er en konsentrert og komprimert kolleksjon. Vi dyrker det beste i Ibens univers og har fokus på våre viktigste styles. Vi har lagt stor vekt på jeanslinjen vår, som jeg er veldig godt fornøyd med, og vi har mye strikk, sier Anh Marthe Storheil under presentasjonen i eget showroom i Maridalsveien under Oslo Runway.

Og understreker: - Miljø og bærekraft er svært viktig for oss. Det er en viktig grunn til at vi komprimerer med 20 prosent. Iben-plaggene er slitesterke og komfortable, og fokuserer alltid på bærekraftig design og funksjonalitet. Vi er alltid på jakt etter rene, bærekraftige materialer.

Hun slår fast at koronapandemien har gitt mange utfordringer, men føler både teamet bak Iben og Storheil Agency har kommet styrket ut av denne perioden. – Vi er godt organisert og strukturert og er i god utvikling. Iben har etablert en meget god distribusjon i Norge, selv om vi selvsagt er interessert i flere kunder. I Belgia og Luxembourg har Iben solgt kjempebra, og vi har fått agent i Tyskland. Så det ser bra ut, slår Anh Marthe Storheil fast.

Powered by Labrador CMS