Twentyfour - norsk fritidsmerke:

1222-kolleksjonen fra Twentyfour kommer i jordnære farger og komfortable materialer
1222-kolleksjonen fra Twentyfour kommer i jordnære farger og komfortable materialer

Funksjonelle produkter for urbant utendørsliv

Det norske fritidsmerket Twentyfour har hatt en positiv utvikling de siste årene, ikke minst i fjor, da etterspørselen etter fritids- og utendørsklær økte sterkt.

Publisert

- Visjonen vår for Twentyfour har alltid vært å skape funksjonelle produkter for urbant utendørsliv, og for den mer aktive brukeren, sier markeds- og e-commerceansvarlig Charlotte Hartvigsen Nordmarken.

- Hvilket brukergrupper retter Twentyfour seg mot? - Twentyfour er designet for hun og han som lever et urbant utendørsliv, for aktivitetene og turene: i nærmarka, i parken, på fjellet eller i nabolaget. Funksjonelt tøy, som i tillegg treffer på trendene, er en viktig del av turopplevelsen. Med Twentyfour ønsker vi å inspirere til gode turopplevelser - uansett lengde og intensitet. Mange forbinder friluft med høyfjellet eller tur i villmarken, men de aller fleste turer og aktiviteter foregår rett utenfor døra – kanskje noen av de beste turene også?

Flåm-kolleksjonen har sterke, glade farger
Flåm-kolleksjonen har sterke, glade farger

Sport og mote

- Hvilke produkter inngår i kolleksjonene? - Vi i Twentyfour setter godt håndverk høyt, og alle produktene er designet og utviklet av våre egne designere som sitter i Kristiansand. De har mange års erfaring, kunnskap og forståelse for det norske klimaet og kjenner behovet til den norske brukeren. Godt arbeid over tid har resultert i kvalitetsplagg med tekniske egenskaper som passer perfekt til det skiftende norske klimaet, og det urbane friluftslivet. Porteføljen kombinerer sport og mote i frilufts- og aktivsegmentet.

Twentyfour utvikles og designes i Kristiansand
Twentyfour utvikles og designes i Kristiansand

Nettsalget øker

Twentyfour har en bred distribusjon, og mer enn 200 forhandlere totalt i Norge. Alt fra lokale sportsforretninger og nettbutikker, til større kjeder som XXL. Etterspørselen har hatt en jevn økning de siste årene, men det er ingen tvil om at nettsalget har vært den store vinneren det siste året.

Daglig leder Tom Erik Mykjåland
Daglig leder Tom Erik Mykjåland

Klare farger og jordfarger

- Hva er spesielt med årets kolleksjon?

- Vi ønsker å inspirere folk til å komme seg ut, ved å blant annet å bruke glade klare farger i kolleksjonen. Denne våren er fargetrendene delt i to retninger: Klare farger som gir energi, og jordnære farger som symboliserer «Back to the roots». I Flåm-kolleksjonen vår har vi valgt den første retningen. Vårens kolleksjon har enda sterkere og klarere farger enn fjorårets sesong. Fargepaletten er fortsatt inspirert av norsk natur, men er blitt skapt noe friskere for å skape positiv energi – noe vi lengter etter et år med mange begrensninger og utfordringer. Den dempede fargepaletten står fortsatt sentralt og preger vår 1222-kolleksjon. Plaggene kommer i dempede og jordnære farger – med matte overflater, behagelige materialer, fine snitt og flere tekniske detaljer som gir en avslappet, hverdagssporty stil. Kombinasjonen av farger og materiale gjør at kolleksjonen passer like godt i byen som til fjells.

Fakta om Norwegian Concept

Twentyfour er eid av Kristiansand-baserte Norwegian Concept AS, som har designet og utviklet sports- fritidsklær – samt barneklær gjennom merket Gullkorn Design, siden 2006. Norwegian Concept AS har hovedkontor og showroom i Kristiansand, samt et showroom i Oslo. Bedriften er medlemmer av ‘Etisk Handel Norge’ og ‘RISE’.

Historien startet med familien Mykjåland i Kristiansand, og familien er fortsatt sentrale i store deler av virksomheten – blant annet Tom Erik Mykjåland som er daglig leder. Siden oppstarten i 2006 har Norwegian Concept vokst til å bli 38 ansatte som jobber med design, salg, markedsføring, bærekraft, økonomi, innkjøp og lagerhåndtering. Produktene lages i hovedsak i Kina.

Powered by Labrador CMS