Holzweiler-kampanje støtter aktivister

"Aktivisme er innsatsen for å fremme, styre eller gripe inn i sosiale, politiske, økonomiske eller miljømessige prosesser - drevet av et ønske om å hjelpe til med å endre samfunnet".

Publisert

Dette ligger bak Holzweilers SS 21-kampanje, som fronter og støtter seks aktivister verden over.

- Vårt arbeid innen motebransjen innebærer vanligvis reiser, global møteaktivitet og nettverksbygging. Alltid på farten til neste destinasjon, enten det er på moteuker, messer eller generelt å være til stede i bransjen. Vi er for øyeblikket inne i pandemi, sosiopolitisk uro og en samlet global krise, og selv om mange har det vanskelig i denne påtvungne stillstanden, kan det hjelpe oss å med å skape plass til nye tankesett. Vi ønsket å gjøre noe for å vise vår støtte til endringen av motebransjen, for å presse oss selv utover tradisjonelle kampanjer og for å skape noe som gir mening i verden i dag, noe som verdsetter mennesker fremfor kapital, sier Maria Skappel Holzweiler.

Inspirert av samtidige aktivistbevegelser over hele kloden fronter Holzweilers SS21-kampanje seks unge aktivister og talsmenn som tar saken i egne hender.

- Våre frontfigurer er tilknyttet forskjellige organisasjoner og initiativer som spenner over LGBTQIA +, Black Bor Matter, Social Justice and Environmental Action, og forenes av en felles besluttsomhet til utfordre status quo til å kreve en bedre fremtid nå. Som merke tar vi et skritt tilbake og forhåpentligvis noen fremover, for å legge til rette for kontinuerlig dialog rundt mote og dets institusjonelle, politiske og symbolske ansvar.

- Mote er et speilbilde av kultur. Med denne kampanjen ønsket vi å bruke plattformen vår til å vise fram noen unge aktivister som vi beundrer - de er fremtidens stemmer. Kampanjen handler ikke bare om å plassere disse ekstraordinære ansiktene foran kameraet, men om virkelig å støtte deres ideer og tro, sier Susanne Holzweiler.

- Som en del av en ny Holzweiler-strategi og tilpasset verdiene til merkevaren, donerer vi 30 000 euro til organisasjonene som er valgt og tilknyttet våre valgte talenter. Dette er et arbeid og kulturelt ansvar vi ønsker å fortsette å støtte, som en langsiktig strategi, sier Andreas Holzweiler.

- Når verden forandrer seg, må vi det også.