Jean Paul relanserer plagg fra arkivet
Trender går som kjent i loop, og nå er det i stor grad 90-tallet som preger motebildet. Det markerer klesmerket Jean Paul med å blåse liv i en ikonisk genser fra tiåret.
– Det er utrolig gøy å se at denne genseren plutselig er superaktuell igjen, sier kolleksjonssjef i Jean Paul, Lone Grimstvedt. Plagget hun sikter til er en hvit collegegenser i bomull, med en overdimensjonert logo i det franske flaggets farger på brystet.
Da genseren kom på begynnelsen av 90-tallet var den aldri ute for salg. Det var bare noen heldige utvalgte som fikk genseren i gave – og en av dem var ingen ringere enn H.K.H. Kronprins Haakon, som fikk den i forbindelse med sin 18 års dag. Nå, nesten 30 år senere, relanseres genseren – og denne gangen blir den også tilgjengelig for salg. Den 6. september lanseres den i et begrenset opplag på jeanpaul.no/archive.
Genseren kommer i to ulike unisex varianter: En hoodie og en crewneck.Den er laget i 100 % bomull, og logoen er den aller første registrerte Jean Paul-logoen. Den ble designet da klesmerket så dagens lys i 1977.
Støtter BUA Sagene
– Vi synes det er ekstra gøy hvis en logo og et plagg med en såpass lang historie kan slå an hos den yngre generasjonen i dag, sier kolleksjonssjefen. I forbindelse med lanseringen ønsker merket også å gi litt ekstra støtte til nettopp de unge: For hver solgte archive-genser vil Jean Paul donere 50 kroner til Sagene Frivilligsentral og deres prosjekt «BUA Sagene».
– Vi i Jean Paul har i snart 20 år vært trygt og godt forankret i de gamle trikkestallene midt i Sagene bydel. Nå ønsker vi å benytte anledningen til å engasjere oss lokalt og støtte opp under gode initiativer for unge. BUA Sagene er en utlånssentral for tur- og sportsutstyr som jobber for at barn og unge i bydelen skal få muligheten til å kunne delta på ulike aktiviteter uten å måtte kjøpe utstyr.
– Ved å støtte «BUA» gir vi noe tilbake til barn og unge i bydelen som har vært vårt «hjem» i så mange år, avslutter Grimstvedt. (Pressemelding)