Lanullva vil doble omsetningen
Gründer og Lanullva-eier Gunn Anne Vinje Lyngstad har ansatt John Are Lindstad til å ta over rollen som daglig leder, for å hjelpe selskapet med videre vekst.
– Vi skal fortsette å lage gode produkter, videreutvikle produktene våre, og vi tror på en kombinasjon av nettbutikk og fysiske butikker, sier Lindstad.
John Are Linstad (51) startet som ny daglig leder i ullprodusenten Lanullva i høst. Lindstad har bred erfaring fra kles- og sportsbransjen, både nasjonalt og internasjonalt. Han har ledet Fjällrävens europasatsning, har ledelseserfaring fra Sport1 og Brandstad, og var senest administrerende direktør i fiskekrokfirmaet O. Mustad & søn AS.
– Lanullva er en kjent og tydelig merkevare som det er spennende å overta ledelsen for. Lanullva opererer i et tøft marked, men har flere fordeler. For det første eier vi hele verdikjeden og er dermed ikke avhengig av de store kles- og sportskjedene. For det andre har vi gode systemer både for konseptbutikker og nettsalg, og vi selger miljøvennlige produkter av høy kvalitet, sier Lindstad.
Ambisjon om 100 millioner
Produktene til Lanullva lages av merinoull med Lanullvas unike strikkemetode. Selskapet som har 22 ansatte, omsatte i fjor for 64 millioner og eieren har store ambisjoner for kommende år.
– Målet er å doble omsetningen og innen tre år omsette for over 100 millioner kroner. Ansettelsen av ny daglig leder er knyttet til selskapets vekstambisjoner. Jeg så behov for å endre og heve kompetansen vår for at vi skal kunne nå ambisjonene våre, sier gründer og eier Gunn Anne Vinje Lyngstad, som fram til ansettelsen av Lindstad selv hadde stillingen som daglig leder.
Vinje Lyngstad vil fortsette i andre roller i selskapet og blant annet jobbe med selskapets bærekraftsatsning.
Både fysisk og digitalt
Lanullvas nye daglige leder bor på Lillehammer, men har skaffet seg en pendlerleilighet ved hovedkontoret på Lyngstad i Møre og Romsdal. – Vi skal fortsette å lage gode produkter til kundene, samtidig som vi videreutvikler produktene våre. I tiden framover skal vi bli enda mer synlige gjennom å øke antallet konseptbutikker, samtidig som nettbutikken vår skal vokse. Vi tror på en kombinasjon av sterk netthandel og fysiske butikker, sier John Are Lindstad. (Pressemelding)