Nye Moods lanseres fredag
Fredag 22. mars lanseres det nye herremerket Moods, Samtidig åpner den første Moods-butikken dørene i Grensen 13 i Oslo sammen med egen webshop.
Butikken vil være på 220 kvadratmeter og er bygd opp på en ny og innovativ måte som gjør at den kan forandres sammen med kolleksjonene. Uken etter åpnes også en totaloppusset butikk i Stryn i Moods of Norway sine gamle lokaler.
Det nye merket Moods retter seg mot menn som vil kle seg trendy, men samtidig være komfortable. Kolleksjonen skal kunne styles både opp og ned til enhver anledning. Stilen og fargevalget på de ulike sesongene snakker godt sammen, slik at det skal være lett å kombinere tidligere plagg med nye. Dette er plagg du skal bli glad i, og som skal leve lenge.
Kjerneverdiene til Moods of Norway, som uhøytidelighet og det å følge sine egne veier, er beholdt samtidig som det har blitt gjort store forandringer på det visuelle. Kolleksjonene er mer stilrene og mindre logobaserte. Profilen generelt har et mer internasjonalt og oppdatert preg.
- Vi gleder oss enormt til å få vise fram Moods for det norske folk. Når vi valgte å satse videre, ville vi ta med oss de stemningene og verdiene som Moods of Norway representerte; som uhøytidelighet, individualitet og komfort. Derav navnet Moods. Det er også noe vi har blitt kalt på folkemunn relativt lenge. Vi fokuserer nå heller ikke bare på stemninger fra Norge, men henter inspirasjon fra internasjonale trender og impulser. Fokuset vårt er å kommunisere kolleksjonen i en stemning, og i en setting, hvor kunden skal bli inspirert til å ville delta og skape. Til å gjøre plaggene til sine egne. Vi er en liten gjeng med en stor drøm, sier daglig leder Gunn Heidi Lilleengen.
Første kolleksjonen er på rundt 30 plagg, deretter vil AW19 kolleksjonen vise til en bredere og komplett garderobe. Plaggene består primært av materialer som er komfortable å ha på. Prisen ligger i mellomsjiktet.
Kolleksjonen kan kjøpes i de to fysiske butikkene samt på webshopen, www.moods.no. Et utvalg vil også være tilgjengelig i Brandstad sine butikker.
Lang prosess
Da Moods of Norway gikk konkurs var det flere ansatte som følte at det var mer potensiale igjen i merkevaren. Etter en lang prosess har de sammen utviklet et herremerke som retter seg mot en ung, stilsikker mann som henter sin klesinspirasjon fra kreative miljøer som musikk, street art og dans, og i fusjonen av disse.
- Vi bestemte oss for å gjøre noe mange så på som ukonvensjonelt. Vi kjøpte tilbake firmaet vårt og bestemte oss for å gjøre en helomvending. Vi fokuserer nå kun på herreklær i høy kvalitet, noe som hele veien har vært vår styrke. Vi har alltid hatt en sterk tro på det å gå sin egen vei, og sammen med Moods har vi nå valgt å gjøre akkurat det, avslutter Gunn Heidi Lilleengen.