Andreas Melbostad

Diesel Black Gold female vises i Milano

Diesel Black Gold vil vise sin kvinnekolleksjon i Milano, fra Fall Winter 2016 sesongen.En viktig milepæl og endring for merket og kreativ direktør Andreas Melbostad.

Publisert

Andreas Melbostad. (Foto: Stefano Guindano/Diesel)

Med en uredd tilnærming og innovative teknikker har Melbostad høstet stor anerkjennelse under New York Fashion Weeks. Byttet og flyttingen “hjem” til Milano er en viktig del av den strategiske utviklingen til merket. Diesel Black Gold er klar for nye utfordringer og konkurranse i et stimulerende miljø. Linjen er allerede en del av Camera della Moda kalenderen med sin herrekolleksjon: så denne forandringen vil bringe de to kolleksjonen nærmere, med sikte på å sikre en konsekvent kreativ tilnærming og en unik visjon.Renzo Rosso, president og grunnlegger av Diesels morselskap OTB, kommenterer:

- Diesel Black Gold har vokst til å bli en så stor suksess at det nå er tid for neste kapittel. Milano er rett sted i dette øyeblikket - først av alt, for sin sterke forretningsorientering, men også fordi det har vist seg i de siste sesongene at moteuken der gir muligheter til nye friske navn, i tillegg til at man allerede har de største etablerte motemerkene der. Jeg har stor tro på det italienske Fashion System, og markedsføringen av den italienske excellence: mitt personlige engasjement i styret i Camera della Moda beviser det .Andreas Melbostad, kreativ direktør for Diesel Black Gold, legger til; - Det har vært en ære å være en del av New York fashion week i mange sesonger, det har vært en inspirerende prosess med oppdagelser og konstant utvikling. Likevel, vil det for et italiensk merke å vise i Milano, bli som en slags hjemkomst.

Diesel Black Gold vil fortsatt beholde sin globale fokus og sin sterke internasjonale attitude, og vår visjon for fremtiden vil fortsatt bli global som alltid.

Powered by Labrador CMS