DK Company Domicil.jpg

Selger seks merker og legger ned ett

DK Company kaller det en tilpassning av porteføljen.

Publisert

DK Company melder i dag at de har besluttet å selge de tre voksenmerkene Pardon, Choise og Liva, samt barnemerkene Minymo, Tinyminymo samt Gaia & Ko. Samtidig legges Fransa Kids ned.

Satser på de store

Med DK Companys oppkjøp av BTX-divisjonene Young og Retail har konsernet økt porteføljen betraktelig, og salgene gjøres for å satse på merker med størst omsetning og størst potensial for vekst.

Barnetøymerkene ble solgt til Herning-virksomheden Brands4Kids, som fra før står bak barnetøymerker som Pippi og CeLaVi. Prislappen skal være 4 millioner danske kroner, opplyser DK Company. Voksenmerkene ble solgt for 1 million danske kroner til Claus Bentzen, som fram til nå har vært medeier og direktør i DK Classic.

Ender i pluss

" Ny direktør for DK Classic er Jens Poulsen, og divisjonen vil fremover bestå av de to veletablerte merkene Kello og Blue Willi’s.DK Company solgte forrige måned merket Deluca, og dermed har konsernet kvittet seg med åtte merker med en samlet årlig omsetning på 0,1 milliarder DKK. Men totalt sett ser utskiftningen ut til å ende i pluss, da de også har investert i åtte nye merker som forventes å tilføre en årlig omsætning på 1,5 milliarder DKK.

" Les også - DK Company kjøper store deler av BTX-group- DK Classic selger Deluca

KONTAKT

P.b. 130, N-2261 Kirkenær
469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

Redaktør:
Georg Mathisen
90 93 28 97