Dale satser på mote
Dale har for alvor siktet seg inn mot norske motebutikker. Med genser- og jakkekolleksjonen Dale casual, som ble presentert blant en mengde andre spennende nyheter denne uken, ønsker Dale å konkurrere med internasjonale varemerker.
Dale vil konkurrere med internasjonale merkevarer med Dale casual
Dale casual er noe helt nytt fra Dale. De tradisjonelle mønstrene er helt borte. I stedet presenteres en serie med gensere med V-hals, rund hals og glidelås for herre og gensere og cardigans for dame i fem farger. Helt nøytrale, med en diskret logo. Men de som ønsker det, kan kjøre «norsk» styling med mønstrede skjerf i farger som matcher alle genser- og jakkefargene.
Mange nyheter
Produktutviklerne på Dale har hatt en meget hektisk tid. På visningen ble det presentert en rekke nyheter. Mange av dem sikter seg inn mot motebutikker i ulike segmenter. For eksempel prinsesse-kolleksjonen, med ensfargete eller diskret mønstrede jakker som kan kombineres med det aller meste, også selskapsskjørt og –bukser.
Mot smuss, vann og vind
Dale har også tatt mange skritt videre med nye smussavstøtende og vann- og vindtette kvaliteter. Her presenteres også en vind- og vanntett anorakk i ull. Og ikke å forglemme en «next to skin» genser i myk, tynn og lett merinoull som både kan brukes rett på kroppen, som undertøy, eller som vanlig genser.
OL og VM siden 1956
Dale of Norway har levert OL- og VM-gensere til skiforbundet siden 1956. Og samarbeidet fortsetter. Denne høsten kommer det fire nye serier: til langrennslandslaget, til alpinlandslaget, til vinterens skiskytter-VM i Holmenkollen og til ungdoms-OL på Lillehammer.
Flere norske supportere!
Eier og daglig leder Hilde Midthjell beskriver sitt hjertebarn slik:
- Dale of Norway er «et lite stykke Norge». Vårt grunnlag er unik, norsk kompetanse overført gjennom generasjoner, norsk design, produksjon i Norge, etisk produksjon basert på miljøvennlig vannkraft, med sertifisert dyrevennlig ull, som er naturlig og nedbrytbar, og som regnes som det mest miljøvennlige av tekstilfibre.
- Vi har en fantastisk utvikling internasjonalt, og vi er en del av den norske idrettshistorien. Nå er vårt neste mål å få flere norske supportere og få en sterkere posisjon i norske motebutikker, slår hun fast.
Vind- og cvannavstøtende anorakker i ull