Årets_Butikk1

F5 Concept Store årets butikk i Oslo

Ordfører Fabian Stang kåret i dag konseptbutikken F5 Concept Store til årets butikk i Oslo 2015. Utdelingen skjedde under et arrangement i Oslo Handelsstands Forening.

Publisert

Gunnar Larsen i Oslo Handelsstands Forening (t.v.) og ordfører Fabian Stang sammen med brødrene Krystad Marthinsen i F5 Concept Store.

F5 Concept Store vant i konkurranse med Fromagerie, Löplabbet Oslo sentrum, Enklere Liv (Strømmen storsenter) og Gimle parfymeri.

F5 Concept Store er en klesbutikk som fører kun norsk design, og som i tillegg fungerer som en møteplass og formidler av ny, norsk design. Butikken drives av tre brødre, Emil, Benjamin og Alexander Krystad Marthinsen, i tillegg til kompisen Filip Wibe. - Dette er helt fantastisk, en stor ære, sier de rørte vinnerne.

En fagjury har plukket ut kandidatene som publikum har stemt på. Prisen deles ut hvert år på bakgrunn av bedriftens prestasjoner det foregående året. Det er Oslo Handelsstands Forening, Oslo kommune, Aftenposten og Nordea som står bak prisen.

Juryen hadde følgende begrunnelse:

«Årets vinner er unik i norsk sammenheng. Virksomheten har funnet en nisje og har hatt vekst siden starten i 2013. Til nå har bedriften brukt lite penger på markedsføring, men har likevel klart å bli en snakkis i sitt kundesegment. De benytter hovedsakelig sosiale medier i sin markedskommunikasjon. Juryen har denne gangen lagt stor vekt på innovasjon, og kan presentere en vinner som er fremoverlent og bidrar til nytenkning.

Årets vinner har ambisjoner om å vokse og etablere sin virksomhet utenlands. De arbeider også aktivt med et agentur for virksomheten. Dette er gründere som har en sammensatt og komplementær kompetanse innenfor kunst, håndverk, salg, media og mote. Konseptet favner bredt både når det gjelder pris og design. Her skal det være noe å finne for alle kundegrupper og ønsket er at butikken skal være en destinasjon i seg selv. Juryen la stor vekt på at virksomheten er skapt av gründere med ambisjoner om å skape noe unikt i norsk handel. I tillegg ble innovasjonsgraden, og bedriftens ønske om å skape et miljø for norsk design, vektlagt».

Hensikten med prisen er å stimulere til økt kvalitet, høyere servicenivå og mer kunnskap i handels- og servicenæringen.

Powered by Labrador CMS