Tekstilforum 3/4/2020 er ute nå
På grunn av coronakrisa er Tekstilforums utgave nummer 3 og 4 samlet i ett blad.
I denne utgaven kan du lese om følgende:
TREND- OG INNKJØPERGUIDE VÅR/SOMMER 2021
Damemoten: En trygg sommersesong
Sesongen vår/sommer 2021 varsler nye tider for motebransjen, men hva har koronakrisen betydd for mote-trendene? Sesongen presenterer trender som gjør oss trygge. Det enkle, det nostalgiske og velkjente farger er klare reaksjoner mot den nåværende usikkerhet. Men mot sesongen vår/sommer 2021 venter også en begynnende redefinisjon av en bransje, hvor både nye måter å lage og kjøpe klær på blir mer fremtredende. SPOTT har analysert leverandørenes kolleksjoner til vår/sommer 2021 og funnet sesongens viktigste trender. Les med og få med deg de viktigste damemote-trender til butikken din.
Herremoten: Basis, komfort og avslappet stil
Sesongen vår/sommer 2021 byr på enkle trender og masser av komfort, som en klar reaksjon på nåtidens usikkerhet. Det betyr også at trendene til vår/sommer nærmere er oppdatering av eksisterende stilarter mer enn helt nye trender. Likevel bidrar de nye detaljene til et friskt vår/sommer look for herre, som blant annet inneholder cubavera skjorter, komfortabel dress og basisklær for alle. SPOTT har analysert leverandørenes kolleksjoner til vår/sommer 2021 og funnet sesongens viktigste trender. Les med og få med deg de viktigste styles i herremoten til butikken din.
Landlig inspirasjon og basis-mote til barn
Vår/sommer 2021 til barn byr på nostalgiske inspirasjonskilder og minimalistisk basis. Når det gjelder farger er det særlig de grønne nyansene som er aktuelle. Barnemoten fortsetter med å være inspirert av voksenmoten og Skandinavia viser vei for trendy mote til barn. For vår/sommer 2021 er det likevel de trygge og sikre retninger som slår gjennom. SPOTT har analysert leverandørenes kolleksjoner til vår/sommer 2021 og funnet sesongens viktigste trender. Les med og få med deg de viktigste barnemote-trender til butikken din.
LEDERARTIKKEL
En ny hverdag
«Driftige entusiaster har over natten har tatt nødvendige grep, digitalisert driften og solgt betydelige mengder på nett – uten nettbutikk, men via facetime, sosiale medier og andre kanaler.»
NORSKE MERKER
Ko:Ko Norway – gründereventyret i Fosnavågen
Ko:Ko Norway i Fosnavågen er en gründerbedrift med stor suksess. De to siste årene har vekstkurven økt bratt, og i fjor passerte omsetningen 20 millioner. Med to millioner på bunnlinjen.
COLMAR SS’21: ABSOLUTT HVERDAG
For våren 2021 presenterer Head Norge den nye Colmar Originals-kolleksjonen.
BRANSJEPROFILEN
- Butikken er babyen min!- Dette er babyen min! Kari Myrvold slår ut med armene i en butikk som bugner av varer og ser seg rundt. Bus Stop er livet mitt!
MESSENYTT
Edblad satser i Norge
Det svenske smykkevamerket Edblad har i løpet av årene bygget seg opp gode samarbeid med flere norske forhandlere og etablert seg med gode resultater på det norske markedet. Når varemerket nå skal satse ytterligere kreves det større innsats. Edblad inngår derfor et samarbeid med Attention Brands for å kunne gi tettere oppfølging og raskere leveringer.
Samarbeidsuksess for Memini
På verst mulige tidspunkt for den norske detaljhandelen gjorde det norske barneklesmerket MeMini og den norske illustratøren Cecilie Sørgård salgssuksess med sin nye samarbeidskolleksjon.
Flere sider med messenyheter
MOTEFORUM
Moteuka fra 8. til 14. august
- Moteuka vil bli annerledes enn før, uten fellesaktiviteter av smittevernhensyn. Vi legger selvsagt til rette til rette for en hyggelig stemning og effektiv handel og sørger for å bistå gjestene våre med å finne fram til de showrommene de har avtaler for å unngå køer og ansamlinger i fellesområdene.
Enkelt nettsalg fra sosiale medier
Insp har utviklet en app som gjør alle Instagram- og Facebook-poster klar for nettsalg automatisk.
Smykker og klær fra Secrets by B
Secrets by B er ikke lenger noen hemmelighet. Benedikte Bruknapp har bygd opp sitt merke med god kontroll, og bokstavelig talt bygd sten på sten. Det startet med smykker, men i dag har hun både klær og smykker. Under Moteuka stiller hun ut i Moteforum.
Flere sider med nyheter fra Moteforum
Oversikter:
- Leietakere i Moteforum
- Varemerker i Moteforum
HER FINNER DU LEVERANDØRENE I OSLO
Hvor finner du de forskjellige leverandørene i Oslo?
Tekstilforum gir deg oversikten som gjør livet lettere for deg som innkjøper. Stort sett finner vi følgende tyngdepunkter: Norwegian Fashion Center på Fornebu, Moteforum og de øvrige showrommene på Skøyen, Maridalsveien/Sagene og sentrum.
NORWEGIAN FASHION CENTER
Velkommen TIL TRYGGE INNKJØP!
Norwegian Fashion Week forlenges med en uke på grunn av smittevernhensyn og arrangeres fra 8. til 21. august.
Sneakers laget av EPLESKALL
Sneakers laget av epleskall. Fleip elle fakta? Absolutt fakta. Komrads er sneakers av høy kvalitet, laget av kun bærekraftige materialer, sier Katrine Ritari i New Shoes, som er agent for Komrads i Norge.
Roar og Lise tar over Nü
20 millioner i omsetning om to år! Det er det hårete målet Lise og Roar Selbæk i Selected Brands har satt når de nå kommer tilbake som agenter for Nü i Norge.
CLARAS AGENTURER med pop up på Fornebu
Claras agenturer stiller med pop-up i 2. etasje i Norwegian Fashion Center.
Flere sider med nyheter fra Norwegian Fashion Center
Oversikter:
- Utstilleroversikt
- Pop up-utstillere i Norwegian Fashion Center
- Merkeoversikt
FASTE SIDER
LEVERANDØRINDEKSEN
Se nettutgaven her