Klarna åpner pop up-butikk

Det svenske finansteknologiselskapet Klarna åpner pop up-butikk i Møllergata 6 sammen med kunder og samarbeidspartnere torsdag 5. september.

Publisert

Fordelt på 600 kvadratmeter vil lokalet romme produkter fra samarbeidende leverandører og multibrand-butikker som YME Universe, Herotic, Varier Furniture, Koch Parfymeri, Maria Black og F5.

Butikken vil være åpen fra torsdag 5. september til lørdag 7. september. Prosjektet skal utforske hva fysiske butikker betyr i 2019, og hvordan dette kan sameksistere med netthandel.

Møllergata 6 vil fylles opp av ulike aktiviteter i perioden, deriblant visning/teaterforestilling med HAiKW/ og Det Andre Teatret, skate-lansering med Herotic, podcast-innspilling med Isabelle Ringnes - samt flere lanseringer, fester og mini-konserter.

Prosjektet er en fortsettelse av vårens «Smoooth Runway», hvor Anne-Karine Thorbjørnsen, Michael Olestad og HAiKW/ presenterte sine kolleksjoner i Sentralens marmorsal. Som finale ble salen ombygget til pop-up butikk.


Om Klarna:

Klarna håndterer mellom en tredjedel og halvparten av all netthandel i Norden. I Norge bruker over 5000 nettbutikker deres betalingsløsninger, internasjonalt 130 000 butikker. 25 000 av disse er nye kunder som kom i løpet av 2018 - deriblant Ikea, H&M, Ticketmaster og Sonos.

I gjennomsnitt foretas det 1 million daglige transaksjoner daglig, og i løpet av 2018 økte antall

brukere med totalt 26 millioner. Med konseptet «Klarna Everywhere» er ambisjonen at Klarna skal brukes overalt, uavhengig av om du handler i fysisk butikk, i Klarna-appen eller på nett. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS